Datum narození: 13.5.1981
Auto: Nissan S14
Motor: LS
Kategorie: SEMI-PRO
Startovní číslo: 86

Ahoj Péťo,
jak zvládáte současnou situaci doma?
Současná situace určitě přináší obavy, ať už jde o práci či zdraví jak naše, tak lidí okolo. Ale přecházíme to pozitivně. Odkládá se práce, kterou teď nemůžeme udělat a tím bude nejspíš méně volna, až se situace zlepší. Což není úplně pozitivní, co se týče volného času na drifting.

Jen tak ze zvědavosti, prý se věnuješ už dlouho motorkám. Čemu konkrétně? 🙂
Jsem motorkář tělem i duší, i moji nejbližší přátelé se točí hlavně kolem motorek. V mládí jsme na tajňačku proháněli „Jáwky“. K čemuž patří i nějaký ten průšvih.
Baví mě staré motorky a jejich opravy, úpravy, renovace. Hodně jsem dříve byl zapálený do individuálních úprav Chopperů.

Závody kozích dechů (Jawa Stadion), motor je přestavěn víceméně od základu. Nejrychlejší motor mám 105km/h na Methanol. Postavil jsem klapkový motor, který jsem budoval déle než rok, měl potenciál 120 – 130km/h. Ten jsem ale přenechal mladším nadšencům, protože jsem se začal věnovat driftingu a na dodělání motoru nezbýval čas. Samozřejmě závodní moped mám stále a už mám v hlavě i následný postup úprav.
Další moto-akcí, která stojí za zmínku, je každoroční zimní výprava na Elefantentreffen. Je to zimní sraz, kde kempujeme na konci ledna pod stanem v Bavorských lesích. Na Eleffantí sraz se nikdo nejezdí předvádět ani zde neplatí žádné oficiality. Je to akce velmi netradiční, nekomerční a hlavně pro ryzí motorkáře, kteří jsou motorkáři hlavně srdcem. Sejde se tady asi největší počet národností a dokonce i věkové rozdíly jsou značné, přesto nás mnohé spojuje.


Co ještě patří k mému moto-srdci, cca před 15-ti lety jsem si splnil sen a pořídil jsem si vlastní moto obchod za pomoci kamaráda, který jsem provozoval necelé dva roky. Poté přišlo rozhodování o investici do rozvoje firmy a tím spojené potřebné finance. Neměl jsem v té době své bydlení, proto jsem se rozhodl neriskovat a radši si půjčit na bydlení než na rozvoj firmy. Poté jsem přesunul vše na Promoto e-shop, který mi hacknul 2x konkurent, který ve stejné ulici, kde firma sídlila začal dělat stejný sortiment, co měl můj obchůdek.. A tím to skončilo. Dodnes mám doma ještě hodně zbytků z moto-shopu, občas něco prodám.
Co se týče driftu, tak vzhledem k okolnostem, máš v plánu se tento rok zúčastnit všech možných závodů buď v rámci CDS nebo jiných, které budou k dispozici?
Měl jsem v plánu zajet na pár závodů jak CDS, tak i jiných, které by se naskytly. Věřím, že brzy bude situace v Evropě pod kontrolou a pozitivnější. Jen je škoda, že se mi hromadí práce, která by mohla být nyní hotová a tím hrozí, že budu mít ještě méně času než obvykle.
Přál bych si zajet nějaký německý závod a také pár dalších v ČR. Rád jezdím i Gymkhany, je to pro mě takové relax ježdění a show pro diváky.

Zaslechla jsem, že máš rád Japonce (konkrétně ty se čtyřmi koly). Plánuješ svoji S14ku nějak vyladit, buď do této nebo příští sezóny?
Ano, mimo motorek mám rád Japonce, hlavně ty starší, zejména Toyoty. Po několika škodovkách a Fiátcích 850, prvním japoncem, co jsem měl, byla Corolla AE86. Také jsem s Corollou začal závodit a dost jsem ji upravil v rámci street auta.

S14ce bych chtěl dát jen základní servis a jezdit, funguje perfektně. Mám v plánu jí prodat, ne proto, že bych chtěl omezit ježdění, ale mám rozdělanou stavbu Toyoty Cressidy (takový Punk projekt)
S14ku bych rád prodal bez motoru a finance použil na stavbu Toyoty. Není to úplně rozumný nápad, protože S-chassis funguje na výbornou, ale jednoduše mám rád nové výzvy a zajímavé projekty. Pokud se ale S14 neprodá, prostě s ní budu prozatím jezdit.

Zaujalo mě jméno Tvého týmu – JZD. Jak jste přišli na tento název? A kdo všechno je jeho součástí?
Na mém prvním závodě přibližně v roce 2012, na který jsem dojel s Honzou Svobodou, se kterým jsme tým i založili, jsme začínali s AE86. Honza zatím ježdění odložil na neurčito. Když jsem kolem sebe viděl depa zázemí jiných jezdců a já přijel po ose s autem postaveným na travnatém dvorku, s pár starých zimních pneu hozených na zadních sedačkách, nemajíce ani stan, přišel jsem si jako totální JZĎák, co to dělá právě tak. A když se mě pořadatel zeptal, jaký máme tým, celkem rychle jsem odpověděl, že JZD a tím to bylo zpečetěno. Byly to zlaté časy driftingu v ČR, které jsme si všichni užívali a Michal Vychodil je jedním ze správných příkladů, jak se to v té době mělo dělat.

Dnes jsme tým přejmenovali na Initial JZD motorsport – inspirací zase byla AE86 a seriál Initial D.

Momentálně zdravé jádro týmu jsem já a manželka Zuzka. Já se starám o chod auta, manželka je manažer týmu. Pomůže ráda jak s vyndáním motoru z auta, tak i s přezouváním. A celkově se stará o pohodlí.
Dále mi pomáhají kamarádi podle toho, jak kdo může. Vrstevníci už mají pomalu všichni potomky, takže to musíme vždy všechno pečlivě naplánovat, aby někdo z kamarádů měl vůbec čas. V poslední sezóně mě hlavně pomohli vrchní mechanici – Vítek H. a „Spajdrmen“. A hlavně moje manželka. Bez nich by to asi nešlo.
Také jsem si pořídil před dvěma lety garáž, ve které bych rád realizoval mé projekty, ale zatím je garáž projekt sám o sobě.

Jaké pneumatiky jste zvolili? Máte oblíbené jen jedny nebo je průběžně střídáte?
Na pneumatiky nemám žádnou preferenci, co se naskytne za rozumný peníz, to jezdím. Nejradši mám staré pneu, na těch mě to nejvíce baví. Ne proto, že se mi na nich dobře jezdí, ale proto, že jsou zdarma (tzv. silážní edice). Dnešní doba vyžaduje ale nové pneumatiky. Loni jsem odjezdil několik nových pneu Triangle, které udělaly perfektní službu. Většinou jsem jezdil tréninkové jízdy na starých pneu a na kvalifikaci a battle jsem dal nové. Uvidíme, co přinese letošní sezóna.

Je těžké se momentálně ptát na cíle v této sezóně, když víme, jaký je současný stav. Ale když bys měl zhodnotit roky ježdění a vkládání času a financí do driftu, je něco, co by sis chtěl splnit? Čeho bys chtěl dosáhnout?
V letošní sezóně bych rád absolvoval pár závodů hlavně pro diváky.
Jak už jsem zmínil, chtěl bych dostavit započatý projekt Toyota Cressida a prodat mou S14 (bez agregátu, který použiji do Cressidy).

Za těch posledních pár let, změnilo se něco ohledně Tvé vášně k driftingu?
Vášeň k driftingu setrvává, jen momentálně s dalším přírůstkem do rodiny ubývá času a zvyšují se nároky na čas a finance potřebné k závodění, které je v dnešní době na vysoké úrovni, jelikož drifting v ČR se rychle posouvá dopředu. Jsem velice rád, že jsem mohl český drift aktivně jezdit během tzv. zlatých časů, tehdy, kdy to finančně bylo startovné plus dvě nádrže benzínu do Corolly a to i s cestou domů po ose s hromádkou starých pneumatik.

Otázka na závěr: Jaké dvě zásadní věci, jsou pro Tebe v životě důležité?
Nejdůležitější je pro mě rodina a přátelé, bez kterých by nešlo nic. Koníčky jsou samozřejmě také důležité, ale zase se vracíme k tomu že bez přátel a mé rodiny, by byly všechny koníčky stejně k ničemu.
Naše heslo: Keep Drifting fun!!
