Driftlife.cz

2020: Stanislav Bezouška – BMW E36 2JZ

„Další rok plný nevšedních zážitků, spálených pneumatik a napínavých závodů je za námi. Co plánují jezdci letošní sezónu za změny? Díky nové rubrice se o tomto a dalších jiných věcech můžete dočíst.
Jako první nás bude o svých novinkách informovat stálice české drifterské scény – Stanislav Bezouška.“

Datum narození: 27.09.1982
Auto: BMW E36 M3 coupe
Motor: 2JZ ge 
Kategorie: PRO
Startovní číslo: 23

Ahoj Stando,
jak se cítíš po Novém roce? Připraven na letošní sezónu?

Cítím se dobře, ale stejně se snažím na sobě pracovat, abych byl na sezónu dostatečně připravený.

Co se týče českého driftu, ty a bratr jste našimi stálicemi už od počátku. Dost obdivuji ten čas a úsilí, které jste do toho vložili. Kolik, že je to už vlastně let? 🙂

Předem bych chtěl poděkovat Tobě i všem fanouškům za obrovskou podporu a skvělou diváckou kulisu během závodů. Ten pocit, kdy celá tribuna zatleská a poděkuje za pěknou jízdu, se nedá ani popsat. Je to prostě boží.

Driftům se věnujeme od samého začátku a je fakt, že jsme asi poslední dva z té party, která to tady před patnácti lety odstartovala. Letos je to vlastně takové pěkné výročí. Jak naše, tak samozřejmě i Českého driftingu .

Patnáct let… To už je hodně dlouhá doba a je fakt, že za tu dobu se toho událo tolik, že by to vydalo na pěknou knížku, několika hodinové vyprávění a možná i na celovečerní film. Asi by bylo také fér po tak dlouhé době zmínit jméno Ivan Pernecký, což je pro mladé kluky možná velká neznámá, ale pro nás je to člověk, který ten náš drift v Čechách rozjel. Udal první směr a minimálně několik let Driftchallenge pořádal. Dokonce ho dostal až pod Autoklub ČR a za to vše mu patří velké dík.

Když se pozastavíme nad loňským rokem, jak bys ho celkově zhodnotil? Byl pro Tebe přínosem?

Začátek sezóny byl pro mě malou katastrofou. Po kolizi na prvním závodě jsem neměl už chuť dále v sezóně pokračovat. Auto bylo velmi poničené. Nakonec jsem vše zvládl a vrátil se zpět.

Auto jsme vylepšili a bylo třeba si znovu zvyknout především na ovládání a řízení přední nápravy a vše správně nastavit. Od té chvíle se mi začala vracet jistota a čím více jízd jsem měl za sebou, tím jistější jsem si byl. Poslední tři závody jsem si užíval. Někdy se prostě musejí stát špatné věci, abychom si uvědomili chyby, které jsme udělali a mohli jsme je napravit a posunout se zase o kus dál.

Co se týče tohoto roku, proběhnou nějaké změny na Tvém BMW?

Žádné zásadní změny probíhat nebudou. S autem jsem nyní maximálně spokojený. Dojde na klasickou kontrolu a některé díly se zamění za laminátové, abychom byly zase o kousek lehčí. Dojde ještě k malé úpravě průběhu výkonu motoru a to je vše.

Jaké máš letos cíle? Je něco, čeho bys chtěl dosáhnout?

Cílem našeho týmu je letos odjet několik vybraných závodů v Čechách a v zahraničí a pořádně si je užít. Možná ještě jednou zkusit zaútočit na titul, ale z důvodu časové vytíženosti je to nejspíš nereálné. Krom toho několika pěkných úspěchů jsem už dosáhl já i celý náš tým a je třeba udělat prostor ostatním.

Zúčastníš se všech závodů v rámci CDS tento rok? Plánuješ i nějaké další?

Prozatím máme v plánu všechny české závody, ale jsme pozvaní i na mnoho zahraničních, takže zatím zamýšlíme některé v Německu, Polsku a na Slovensku.

Říká se “každá pomoc dobrá”. Mnoho jezdců ví, že bez podpory svého týmu by nebyli tam, kde jsou. Co Tvůj tým? Kdo je Tvou oporou?

Stálicemi našeho týmu za poslední roky jsou tři lidé a občas někdo na výpomoc jako mechanik.

Největší oporou jsme si navzájem s bratrem Ladislavem a podporuje nás Martin jako týmový manager. Na závodech se doplňujeme a vzájemně si ve všem vypomáháme s týmem Davida Mourka – Mourek Motorsport a vše skvěle funguje.

Co se týká výběru pneumatik, můžeš nám říct, které preferuješ a proč?

V posledních letech používáme pneu semislick Westlake, cena / výkon asi nejpříznivější a fungují dobře. Na závodě v Brně jsem si „přičichl“ k jiné značce, kterou jsem i vyzkoušel a musím říct, že mají zase o poznání větší přilnavost. Uvidíme, jestli se nám je podaří sehnat do nové sezóny a pořádně je otestovat.

Otázka na závěr: V životě každého člověka může přijít chvíle, kdy to, co miluje, má chuť poslat k vodě. Měl jsi i ty takový moment ve světe driftu? Kdy sis třeba přál s tím skončit a za volant svého BMW už nesednout?

Jak to říct? Život není peříčko a kdo to nezažije, jen těžko uvěří. Mnohokrát jsem s tím chtěl už skončit, ale pak mě vždy nakopne vzpomínka na jezdce, které jsem při svých začátcích v životě závodníka poznal a byli o spousty let starší a zvládali vše skvěle. To mi vždy dodá zase energii jít dál. Nejhorší asi je, když auto nefunguje. V tu chvíli je lepší přestat a vyřešit problém a netrápit se, pak to nemusí dopadnout dobře a může to výrazně ovlivnit kariéru závodníka.

Pampeliška

Pampeliška

Srdcem i duší hudebník, spisovatel a maminka. Kromě jiného čokoládofil milujicí gumové medvídky i když je ji líto je jíst 😅

Přidat komentář