Copak dělá Sanka?

Ahoj Jakube, naposled jsme spolu mluvili o autě v profilovém rozhovoru, nyní jsme v mezisezonnim období, jak ti jdou přípravy?

 Ahoj, ahoj. Není to úplně procházka růžovým sadem ale dělám co se dá… jen jsem si toho na tu zimu asi nabral vic než dost a tak jak se každý těší na jaro tak zkouším neotáčet kalendář aby byla zima co nejdelší a vše se na autě stihlo 🙂

Super!:) Drift Drbna vol.1 informovala, že dáváš do své střely nový motor, RB25DET, co nám k tomu povíš?

Heleť ani nevím proč ale nějak mi ten motor přirostl k srdci a od půlky sezóny jsem říkal, že bych jednou RBčko chtěl. Plány na zimu přitom byly úplně jiné: varianta první byl kompresor na M50, ale to byla velká neznámá a relativně málo koní za dost peněz. Tak jsme začali počítat náklady na oturbení M50 a najednou nám došlo že vlastně proč se peklovat s turbením atmosféry když tam vlastně můžu rovnou naroubovat svou srdcovku. No a bylo rozhodnuto a začal jsem strkat do hrníčku s napisem “RB25” strikat Palacké, Destinové, Masaryky 😀 teď už je motor doma ačkoli zatím stále mimo auto…

Jaký plánuješ výkon?

Mám před sebou dvě otevřené cesty první variantou je ponechat serii tj nějakých 280HoPíků – to je jednodužší, rychlejší i levnější verze. Druhou variantou je nechat motor seriový, ale s programovatelnou jednotkou a to bychom měli přehoupnout někam kolem 330HP. Tuhle variantu bych volil v momentě kdy bych věděl, že to bezpečně stihnu do začátku sezóny resp. do testování v Hradci. Pokud nás bude tlačit čas tak odjedeme letos na seriovce…i to si myslím, že to pro mě bude velký skok z M50 a výkon bude v kategorii Semi-Pro dostačující.

Co ostatní úpravy? Minuly rok jsi jel v podstatě sérii, co se změnilo dál krom motoru?

Asi bych uplně neříkal, že jsem vloni jezdil serii protože auto bylo dost předělané a defakto připravené pro regule Semi-pro.. (odlehčené, zvětšené rejdy, makralonové okna, bezpečnostní rám, odpojovač baterie, atd atd) Ale i přes všechny tyhle úpravy co na autě už jsou to u mě na dílně teď vypadá jako bych stavěl úplně nový závoďák. Všechno je odstrojené a na všem se maká. Začalo to hlavně opravou toho co se přes sezonu zničilo vyčištením interiéru a připravením na lak. Takže interiér dostane nový kabát, ale z venku bude barva na autě stejná ačkoli nová. Samozřejmě se auto po vzhledové stránce změní protože k výkonu potřebuju i větší kola a tak se auto bude muset rozšířit a já jak mám ty stancové kořeny, tak už mám v hlavě představu jak to bude vše vypadat aby auto bylo nejen praktické, ale taky koukatelné a doufám že i pro někoho hezké… prostě nechci dělat parádu jen na trati ale i stojící auto v depu se musí líbit! A abych nezapomněl samozřejmě sem vytahal i ten zbytek elektriky co jsem v autě měl a natahám si uplně novou a neboj zapalovač na nabíjení telefonů a radio tam zase vrátím… 😀

Super, vzhled byla další otázka 🙂 vzhledem k tvým stancovým kořenům se moc těším, až to bude hotové 🙂 teď mi pověz, minulý rok jsi vyhrál gymkhanu street aze streetu jsi dostal na poslední závod divokou kartu. Jaké máš ambice na tento rok?

Je to jednoduchý, v dohledné době chci jet do Ikei pro novou poličku protože už mám dvě plné pohárů, a tak potřebuju další abych mohl v sezóně jet jako vloni 😀

Samozřemě si dělám srandu a moc velké ambice nebo cíle na novou sezónu nemám. Ono přestup do Semi-Pro a Gymkhany Pro bude dost težký. V té Gymce bych se rád někdy postavil i na stupně vítězů ale to nebude sranda protože je tam spoustu skvělých závodníků a nebudou mě tam chtít pustit.
Co se týče okruhů tak hlavním cílem je sbírat zkušenosti, dostávat se do battlů a hlavně zamakat sám na sobě, protože poslední dva, tři závody vloni ukázali že jsem normálně asi nervák…. v treninkách si jezdím jak kdyby se nechumelilo a přijde kvalda, srdce v krku a na Sosně zajetá tužka a můžem domu 😕

Koho považuješ za největší konkurenci? Klidně víc lidí

Tak to je teď dost záludná otázka protože vubec netuším kdo se do jaké kategorie přihlásí, ale v Gymce doufám, že minimálně ty co jsme stáli na top4 pujdeme společně do Pro, takže tak jak jsme bojivali vloni budeme i za rok, ale pujdem do skupiny kde už je spousta vyborných kluků… přes sézonu jsem si dělal takový interní výzkum a na závodech koukal kdo tu gymkhanu jezdi v PRO rychleji než já a to budou příští rok velcí konkurenti (Dominik Kouba, Bubák, Rožňa, Míša, Krasty…), ale utěšuju se tím že jsem občas některé jejich časy pokořil i s M50 a ted s novým motorem doufám, že jim alespoň někdy pořádně zatopím 🙂

a co se týče Semi-pra tak tam teď říkat konkurenci mi přijde bezvýznamné protože tam jak jsem říkal budu pracovat hodně na sobě

Koho považuješ za nejlepšího, případně inspiraci z těchto dvou kategorii?

Heleť v Gymce je to určitě Rožňa pač to je hroznej pán!!! 😀 Vem si třeba tu Prahu, kterou vyhrál s Miatou, nebo Týnec kdy první pulku trasy mával Alešovi a druhou půlku měl loket z okna a to včetně parkování, takže bez rukávu 😀

No a v Semi bych řekl Honzu Konečného ale on bude asi mizet do PRO protože se bojí mého nástutpu do Semi 😀 on a jeho parta jsou super a dost mi pomohl a defakto tím jak mě tlačil při tréninkách mě tu trať naučil, a když mluvím o Honzovi tak to musím napsat i Filipa Vimpela a to z toho důvodu, že vidět tyhle dva na trati v battlu bylo asi to nejlepší co sezóna semi-pro vloni přinesla… úžasnej pohled a kdybys slyšel tu tribunu 🙂
Ale hrozně nerad takto jmenuju … výborných jezdců je v techto kategoriích mnoho a od každého člověk načerpá něco 🙂

Teď mi pověz ještě, jak to mas s financemi? Ozvali se nějací sponzoři, zkoušel jsi oslovovat?

Zkoušel?! Mám v PC tabulku kam jsem si zapisoval firmy vždy když mě nějaká napadla. Pokaždé když jsem jich sepsal deset, tak jsem do každe napsal a dokonce i většina odpověděla… odpovědi byly různě napsané, ale v jednom se všechny schodují… všechny jsou negativní.

Takže auto se staví z výplat, úspor apod.
Ačkoli něco jsem dostal od rodiny a nejvíc ze všeho mě asi zarazilo, když mi psal kamarád a požádal o číslo účtu a poslal mi také něco na stavbu, to je takový moment který tě prostě neuvěřitelně mile překvapí 🙂 takže za tohle děkuji.
Prostě sponzoři se těžce schánějí a tak to táhneme z rodinného rozpočtu.

Na DriftStore mas vystaveno své oblečení, myslíš si, že ti to v něčem pomůže, když si někdo něco koupi?

Tak to samozřejmě! Nákup těchto věcí mi vlastně pomáhá hned dvakrát. Zaprvé samozřejmě z toho jdou koruny , které pak protlačím autem. A za druhé je mé jméno, díky lidem co oblečení nosí, na očích a je potom větší šance pro sehnání sponzorů…. nebo alespoň já v to věřím 🙂

Super, my se tě jako Driftlife i jako DriftStore budeme snažit co nejvíce podporovat, ať ti vše vychází! Chceš někoho pozdravit, poděkovat mu? Nějaký vzkaz?:)

Vám samozřejmě děkuji za podporu i spolupráci s merchem 🙂

Jinak asi už se budu opakovat, ale děkuju sve Verunce, že semnou má pevné nervy protože se vše točí kolem auta. Dále pak rodině za podporu, svým dvoum mehanikům Karlosovi a Bobanovi za jejich pracovní nasazení při platu 60minut na hodinu. V neposlední řadě patří obrovské díky všem přátelům a fanouškům kteří mi fandí nebo jakkoli pomáhají.
A všem fanouškům nebo začínajícím jezdcům: nebojte se nekoušu ať už Vás zajímá cokoli nebojte se napsat rád Vám s čímkoli poradím a jsem z Kutné Hory tak kdo by jel kolem a chtěl by vidět zákulisí stavby neváhejte napsat a stavit se na dílně. 🙂
Super, díky za rozhovor!
Driftlife CZ
Drift je naše vášeň a život! Tvoříme obsah pro všechny fanoušky a jezdce, kteří propadli driftu stejně jako my :)