Driftlife.cz

DMEC – RD1 Rakousko hlavní závod

Celou neděli provázelo krásné počasím, které přálo závodníků a přilákalo řady diváků. K vidění a hlavně slyšení byla i početná skupina českých fanoušků. Před samotným startem nebo hned na začátku závodu musela bohužel řada jezdců řešit technické problémy. Úspěšně se podařilo přes noc vyměnit motor Michalu Reichertovi. Naopak těsně před začátkem závodu odešel motor mladému irskému závodníkovi Connoru Shannahanovi a do závodu nenastoupil. Kvůli závadě odstoupil také celkově sedmý v kvalifikaci Fin Juha Poytalaakso. A aby toho nebylo málo, tak v samotném závodu postihly problémy ještě polského závodníka Kryzstofa Romanowského a i několikanásobného francouzského mistra Benjamina Boublese. Na druhou stranu, některé týmy přijeli perfektně připraveny, jelikož první tři místa nakonec obsadili úplně nově postavené auta.

(foto: @officialclutchkick)

TOP 32

V samotných jízdách bohužel nestačil na Jamese Deana český závodník Michal Reicher. Při stínování se snažil na Deana vyvíjet tlak už od začátku, ale bylo to za cenu přesné stopy stopy a úhlu. Svou vedoucí jízdu Reichert započal velice rychlým a agresivním nástřelem a Dean měl co dělat aby mu stačil. Bohužel hned v druhé zatáčce trefil předním kolem okraj trati, což ho rozhodilo a vyjel s vozem úplně mimo okruh.

James Dean a Michal Reichert (foto: @bjornbillstenfoto)

Překvapivě v TOP32 vypadl celkově druhý muž loňského šampionátu DMCE Grzegors Hypki. Tomu se už v samotné kvalifikaci nedařilo zajet perfektní jízdu a v souboji pak nestačil na zkušeného britského jezdce Martina Richardse. Rozloučit se, se závodem musel také litevský závodník Andrius Vasiliauskas. Ten zde dovezl svůj nově postavený speciál BMW M3 E92 se kterým asi nebyl úplně sžitý, a proti Eliasi Houtondjimu ve vedoucí jízdě nejprve přestřelil a dostal na trávu dvěma koly a následně předvedl nepřesné stínování. Johannes Houtondji, bratr Eliase, se střetl se slovenský závodníkem Romanem Kolesárem. Kolesár se v první jízdě nedokázal přiblížit k vozu německého jezdce a i když následně předvedl krásnou vedoucí jízdu, německému závodníkovi se ji podařilo přesně a těsně zkopírovat a to znamenalo pro Slovenského jezdce konec.

Elias Houtondji a Andrius Vasiliasukas (foto: @driftmastersgp)

Úspěšně se podařilo postoupil českému závodníkovi Marcu Zakouřilovi. Ten v jízdě s Rakušanem Franzem Kuncicem zajel rychlou vedoucí jízdu, které se Kuncic nedokázal držet. V druhé jízdě se Rakušan dokázal Zakouřilovi zpočátku utrhnout, ale Český závodník se zkušeně dotáhl a precizním kopírováním si zajistil postup.

Šestnáctka nejlepších

TOP 16 odstartovalo soubojem dvou irských závodníku Duana McKeevera s vítězem kvalifikace Jackem Shannahanem. McKeever dokázal pěkně a těsně stínovat celou vedoucí jízdu Shannahana. V další jízdě Shannahan, ve snaze přiblížit se k vedoucímu McKeevrovi, přestřelil nájezd do čtvrté zatáčky a dostal se vozem mimo trať, což znamenalo postup pro McKeevera.

Jack Shannahan a Duan McKeever (foto: @divideo.hungary)

Smolně skončil souboj pro Marina Richardse. Ten nastoupil proti norskému závodníkovi Tor Arne Kviovi. Brit se dokázal držet blízko za velice rychle vedoucím Kviou, bohužel při nájezdu do čtvrté zatáčky Richards trefil pravým zadním kolem okraj trati, přišel o pneumatiku a skončil v hodinách.
Slušně dokázal stínovat rakouský pilot Daniel Brander jízdu mistra DMCE sezóny 2017 Adama Zalewského. Po výměně rolí došlo hned při nástřelu mezi Branderem a Zalewskim ke kontaktu, ze kterého vyšel Rakušan po několika otočkách se značně poškozeným levým zadním kolem. Ze záznamu se ale ukázalo, že se jednalo o chybu Brandera, který ve snaze zabránit přetočení prudce změnil směr a za ním jedoucí Zalewski neměl šanci se mu vyhnout.

Tor Arne Kvia a Martin Richards (foto: @divideo.hungary)

V poslední jízdě nejlepších šestnácti se střetl Marco Zakouřil s výhercem šampionátu Drift King 2017 Johannesem Hountondjim. Němec předvedl rychlou vedoucí jízdu, s jejímž přesným stínováním Zakouřil trochu bojoval, přesto si dokázal udržet dobrou vzdálenost od Houtondjiho
vozu. Do druhé jízdy Zakouřil nastoupil velice rychlým rozjezdem. Houtondji se držel blízko Zakouřilova vozu, ale hned při iniciaci se mu poškodilo nejspíše řízení. Němec tak nedojel a to znamenalo pro našeho závodníka postup do dalšího battlu.

Posledních osm

Velký souboj se odehrál mezi Adamem Zalewski a Tor Arne Kviou. Zalewski, poprvé závodící se svý novým speciálem na základu Toyoty GT86, dokázal velice těsně stínování a Kvia se svým Nissanem PS13 zase předvedl hladkou a přesnou vedoucí jízdu. Oba jezdci si tak battle museli zopakovat. Zalewski se opět dokázal držet hned vedle vozu Kvii. Nor následně při stínování ve snaze co nejvíce tlačit několikrát chyboval, což ho stálo vzdálenost na Polského závodníka a také postup.

Tor Arne Kvia a Adam Zalewski (foto: @bjornbillstenfoto)

Velice vyrovnaný a napínavý souboj předvedl Marco Zakouřil s Jamesem Deanem. V první jízdě se Zakouřilovi, který začal jako stínující jezdec, bohužel hned na startu vypnul motor. Dean tak získal obrovský náskok. Ten se podařilo českému jezdci velice rychle stáhnout a už před polovinou trati tlačil na dvojnásobného mitra Formula D. Do své vedoucí jízdy vyrazil Zakouřil ve vysoké rychlosti a získal před kopírujícím Deanem slušný náskok. V třetí zatáčce měl ale český závodník, asi vlivem pneumatik, srovnání při kterém ztratil rychlost. Toho Dean využil, dotáhl se za Zakouřila a už do konce trati si ho přesným a těsným stínováním pohlídal. Dále tak postoupil irský závodník. Zakouřil ale předvedl skvělý výkon a to, že je schopný bojovat o ty nejvyšší umístění.

James Dean a Marco Zakouřil (foto: @geosdriftteam)

Semifinále

Semifinále začalo soubojem litevského závodníka Benediktase Čirby s Duanem McKeever. Irský jezdec řídící speciál na základu Nissanu 200SX S13 předvedl nekompromisní stínování. Do druhé jízdy tak nastupoval s velkou výhodou, ale ve třetí zatáčce chyboval a málem skončil v hodinách. Díky tomuto zaváhání Irského jezdce se celý battle opakoval. McKeever znovu dokázal velice těsně a zároveň přesně kopírovat vedoucí jízdu Čirby. Litevec následně z počátku přesně, ale s docela velkým rozestupem pronásledoval McKeevra. Ve snaze se přiblížit chyboval a z postupu do finále se tak radoval McKeever.

Duan McKeever a Benediktas Čirba (foto: @driftmastersgp)

V druhé jízdě TOP4 se proti sobě postavili dva mistři DMCE James Dean a Adam Zalewski. Polský závodník visel už od počátku na dveřích vedoucího Deana. Při průjezdu druhou zatáčkou ale Zalewski trefil levým předním kolem okraj trati, to ho rozhodilo a vedlo ke krátkému srovnání. Zalewski se sice do konce trati udržel přesně za Deanem a následně svou vedoucí jízdou úplně Deanovi ujel, ale chyba z první jízdy rozhodla o postupu irského závodníka do finále.

Adam Zalewski a James Dean (foto: @driftmastersgp)

První velké finále

V souboji o třetí místo se Adamu Zalewskému při iniciaci podařilo ujet Benedikatasu Čirbovi. Litevec řídící závodní s BMW E46 osazené motorem 2JZ byl schopný během jízdy rozestup stáhnout, ale Zalewski v druhé jízdě dokázal nekompromisně kopírovat Čirbovu vedoucí jízdu už od samého začátku a celkově 3. místo tak vybojoval polský závodník.


Duan McKeever a James Dean (foto: @jordanbutters)

Finále přineslo neuvěřitelně vyrovnaný battle. Kdy proti sobě nastoupili dva mistři Irska. Trojnásobný mistr Irska McKeever, tak jako celý závod, dokázal agresivně a těsně stínovat Deanovu velmi čistou vedoucí jízdu. Po výměně rolí dokázal McKeever zpočátku Deanovi lehce ujet. Pětinásobný irský mistr Dean se ale zkušeně dotáhl a do konce trati se držel až neuvěřitelně blízko McKeevera. Po několika minutách napínání bylo rozhodnuto a vítězem prvního závodu DMCE 2019 se stal Duan McKeever.

(zleva) Dean, McKeever a Zalewski (foto: @driftmastersgp)

Celkové pořadí naleznete zde. Záznam závodu na na Facebooku (TOP32 a TOP 16). Záznam závodu na RedbullTV (pouze TOP16)

Petr Dostalík

Petr Dostalík

Fanoušek veškerého motorsportu a tvůrce článků zejména o dění v zahraničí.

Přidat komentář