Driftlife.cz

FD: RD3 Atlanta – Závod skupiny PRO

Bude pršet. Nebude pršet. To byla otázka, která visela nad hlavním závodem v Atlantě. Do soubojů TOP 32 nastoupili jezdci za slunečného počasí a všechno vypadalo skvěle. Až příliš agresivně se vřítil do soubojů Dylan Hughes. Nováček, jenž si z kvalifikace odnesl skvělých 93 bodů, trefil hned při nástřelu vůz Dirka Strattona, který skončil mimo trať, a to znamenalo pro Hughese řídícího BMW E46 konec. Překvapivým postupujícím se stal Patrick Goodin, který přešel přes jednoho z nejdéle závodících jezdců Justina Pawlaka. Pawlak nezvládl přesné nahození a příliš širokou stopou ztratil vzdálenost na před ním jedoucího Goodina. Ten si v následující jízdě klidným stínováním zajistil postup do dalšího kola. Opakovat se musel souboj mezi Alexem Heilbrunnem a Mikem Essou, kdy oba jezdci předvedli stejně nepřesné pronásledování. Než, ale měli možnost se znovu proti sobě postavit, tak přišel déšť. Se změnou podmínek se v opakovaném battlu poté lépe popasoval Mike Essa. 

Patrick Goodin a Justin Pawlak (foto: www.formulad.com)

Deštivá šestnáctka

Celé souboje nejlepších šestnácti provázel dešť. Změnu podmínek na trati nezvládli hlavně jezdci řídící Corvetty. Matt Field se hned v nástřelu při pronásledování Fredrica Aasba přetočil a stejným způsobem chyboval i Dirk Straton v battlu s Jamesem Deanem. Aasbo i Dean využili této výhody a vyrovnanou jízdou si oba zajistili postup dále.

Dirk Stratton (foto: @valtersboze)

Napínavý souboj předvedli finalisté ze závodu v Long Beach Forrest Wang a Aurimac Bakchis. V první jízdě oba ukázali velice těsné stínování a rozhodčí potřebovali vidět další souboj, aby mohli zvolit vítěze. V druhém battlu při nahození chyboval Wang a umožnil před ním jedoucímu Bakchisovi ujet. Ztrátu se Wangovi sice podařilo stáhnout, ale díky následně bezchybnému pronásledování Bakchise bylo o postupujícím rozhodnuto. TOP 16 znamenalo konec i pro Chealseaho Denofu, který při pronásledování způsobil kolizi s Patrickem Goodinem.

Piotr Wiecek a Jhonattan Castro (foto: www.formulad.com)

Nejlepších osm

Obvykle když začne pršet, tak dojde ke zpomalení celého závodů. V tomto závodě to ale tak nevypadalo a jezdci neustále nalétavali do první zatáčky jako by snad ani nebylo mokro. Ne všichni závodníci to ale zvládli bezchybně. Jedním takovým byl Chris Forsberg, jehož příliš široká stopa ho stála vzdálenost na před ním jedoucího Fredrica Aasba Ztracené metry musel následně během jízdy dotahovat, čehož Aasbo využil při svém bezchybném stínování a pojistil postup do semifinále.

Fredric Aasbo a Chris Forsberg (foto: @lary_chen_foto)

Výbornou schopnost ovládat vůz i na mokru předvedl Ryan Tueck v souboji s Piotrem Wiecekem. Tueck v druhé části trati ukázal nekompromisní stínování, kdy se držet jen pár desítek centimetrů za vozem Wiecka. Poský závodník tak těsné pronásledování nedokázal předvést a Tueck postoupil do nejlepší čtyřky.

Semifinále

První souboj semifinále mezi sebou svedli Mike Essa a Ryan Tueck. Při nahození Essa jedoucí za Trueckem znejistěl, chyboval a nechal si Tuecka trochu ujet. Za cenu přesné stopy se Essovi se svým BMW E46 podařil zpět nalepit na Toyotu GT86 Tuecka, avšak Tueck si dokázal v posledních dvou zatáčkách opět získat menší náskok. Po výměně rolí začal Tueck stínování mnohem lépe, ale i přes to se vedoucímu Essovi podařil v několika částech trati také utrhnout a jízda byla srovnatelná s prvním battlem. Rozhodčí nakonec v těsném poměru 2:1 rozhodli ve prospěch Tuecka.


Mike Essa a Ryan Tueck (foto: @valtersboze)

V semifinále se opět střetla dvojice největších rivalů z minulé sezóny James Dean a Fredric Aasbo. Dean, který se v rozhovoru zmínil, že mu mokrá trať vyhovuje, tentokrát kontrolu nad svým autem úplně nezvládl a při pronásledování zvolil příliš velký úhel v první a i poslední zatáčce. V prostřední části sice náskok, který Aasbo získal, dokázal dotáhnout, ale na následně bezkonkurenční stínování Aasba to nestačilo a norský jezdec
se mohl radovat z postupu do finále.

Ryan Tueck a Fredric Aasbo (foto: www.formulad.com)

Velké finále

Z třetího místa se díky lepšímu bodovému zisku z kvalifikace radoval James Dean. Na finále to vypadalo, že trať začala pomalu osychat, což ztížilo už tak složité podmínky. Jako stínující jezdec začal Tueck, který nezvládl nahození do první zatáčky a příliš širokou stoupou ztratil vzdálenost na Aasba. Ve snaze se zpět nalepit těsně vedle Toyoty Corolly Aasba nekopíroval přesně stopu vedoucího jezdce a v poslední zatáčce se dostal na chvíli vozem i mimo trať. Neustále precizně jezdící Aasbo i přes tuto velkou výhodu, při svém pronásledování na Tuecka celou dobu tlačil a jenom potvrdil, že vítězství bylo tentokrát jeho.

(zleva) Tueck, Aasbo a Dean (foto: www.formulad.com)

Výsledky:

Pořadí v šampionátu:

  1. Bakchis – 257 bodů
  2. Aasbo – 210 bodů
  3. Forsberg – 201 bodů
  4. Wang – 168 bodů

Celkové pořadí šampionátu najdete zde. Záznam závodu na Youtube.

Další závod se pojede za dva týdny 7. – 8. června na okruhu v New Jersey.

Petr Dostalík

Petr Dostalík

Zapálený fanoušek veškerého motorsportu a tvůrce článků zejména o dění v zahraničí.

Přidat komentář