Jakub Valena

Datum narození:15. 31.7.1988
Auto: BMW e36
Motor: 2.5 R6
Kategorie: Street
Startovní číslo: 484

Co tě přivedlo k driftu? 
Před dvěma lety jsem se účastnil stance srazu se svým druhým autem na czech ringu, jeli se tam drifty a tak jsem se nechal svézt na drift taxi a hned jsem věděl že to prostě potřebuji.

Od kolika let driftuješ? 

Když opominu nějaký tahání za ručku na sněhu s předokolkama tak jsem poprvé zkusil jet dveřmi napřed letos v březnu.

Jaký je tvůj nejlepší zážitek?

Jezdím krátce takže při každém závodě mám nový nejlepší zážitek – nejdřív to bylo čekání v sosnové kdy jsem zajel kvaldu na první místo a pak už jen čekal kdo mě sesadí a udržel jsem alespoň bednu na 3. místě. Potom tento zážitek vystřídali i lepší umístění na druhém i prvním místě v dalších závodech to člověka hrozně potěší, ale stejně asi největší zážitky vznikají při tréninkách když si můžeme zkoušet battly, které mě neuvěřitelně baví a čím těsnější tím lepší.

Jaká byla tvoje největší komplikace?

Komplikcí je vždy když se stane nějaká závada, doposud nejhorší byla asi vytržená ruční brzda na gymkhaně v Letňanech (dali jsme to dohromady naštěstí). 

Jaký je tvůj cíl?

Můj cíl byl jednoduchý – postavit auto zkusit jestli bych uměl driftovat a pokud možno držet se alespoň někde kolem poloviny startovního pole kategorie Street.

Co bys na driftu chtěl vylepšit?

Nemyslím si že jezdím dostatečně dlouho na to abych už něco měnil, je vidět , že rok od roku se to neskutečně posouvá dál a dál, hlavně neuvěřitelně roste sledovanost a návštěvnost závodů, jen je škoda že si toho nevšímají investoři a jiní různí partneři protože 99% kluků to táhne z vlastní peněženky.

Jaké máš plány na sezonu 2017?

Chtěl jsem ve streetu dopadnou celkově do top 10 teď jsem mnohem výš než jsem si přál a přetahuji se s Honzou Kolárovcem o 1. a 2. místo takže určitě chci odjezdit všechny zbývající závody a rád bych celkově zůstal alespoň v top5.

Informace o aktuálním autě

Jezdím s BMW e36 325i 141kW – motor a převodovka je v sériovém setupu jen jsem osadil kratší diferenciál (3.45) a samozřejmě zavařený. Zvětšené rejdy, rozšířené ramena, sportovní výškově stavitelný podvozek, bezpečnostní rám, sportovní sedačky, 4-bodové pásy, hydraulická ruční brzda, auto kompletně odlehčeno.

Jak získáváš finance na drift ? (Stačí jestli máš nějakého sponzora)

Vše platím sám, sponzora který by mě po finanční stránce podporoval bohužel nemám.

Jezdil jsi někdy ještě něco jiného než drift ? po případě co by si chtěl někdy zkusit?

Nikdy jsem nijak zavodně nejezdil, jak jsem říkal na začátku jezdil jsem se svým autem po tuning srazech ale to není o řízení….

Odjel jsi celou sezónu? 

Zatím ne ale doufám že letošní dám kompletní.

Historie aut 

Svoje úplně první auto VW Polo stále ještě mám a k němu jsem jich pár vystřídal ale až Nissana Terrano byly všechny auta tak nějak obyčejné a hlavně nic nemělo zadní náhon (Golf, Octavie..).

Kolik máš pohárů?

Mám za sebou 5 závodů ze kterých jsem získal 4 poháry.

Chtěl by jsi něco vzkázat? 

Určitě každého koho to láká tak by si to měl zkusit CDS je nováčkům hrozně otevřené a není potřeba mít z něčeho strach nikdy se nikomu nebude smát naopak Vám pomůžou se to naučit, jen bych chtěl varovat : Drift je těžce návykový sport který není zas až tak úplně levný tak na to doma připravte rodinný rozpočet.

Photo by: Tlustá Panda

Jarda Šebesta

Jarda Šebesta

Pokud máte nějaký nápad jak články vylepšit, po případě co by vás o drifterech zajímalo tak mě prosím kontaktujte na emailové adrese: jarda@driftlife.cz Pokud jsi drifter a chtěl by