Tým Czech Drift Series už zveřejnil oficiální kalendář pro závodní sezónu 2019! Podívejte se na obrázek níže a uložte si do svých kalendářů jednotlivé termíny!
Jedna se zásadních novinek v kalendáři je, že se opět po dlouhé době vracíme na autodrom v Mostě! Ten nám opravdu moc chyběl a je skvělé, že letos kromě Brna, Sosnové a Hradce Králové pojede i tam. Hurá, hurá, hurá!
Dále se nově dostaneme taktéž do Ostravy, konkrétně na polygon Libros, kde se budou konat dva závody skupiny STREET.
Aktualizováno 24.2.2019: V první verzi kalendáře chyběl Litvínov, který je zpět a navíc tam bude možnost pravidelných tréninků! To je skvělá zpráva, protože míst kde se dá legálně trénovat je u nás velmi málo.
Nový sportovní řád a technické předpisy
Nový sportovní řád je důležitý pro stávající i nové jezdce, takže pokud uvažujete, že začnete také závodit, tak se určitě podívejte na nové předpisy a pravidla (sportovní řád), které najdete na webu drifting.cz.
Novinky v šampionátu
Skupina STREET
Zásadní novinkou v šampionátu Drift Challenge pro letošní rok je rozdělení skupiny STREET na dvě, konkrétně tedy STREET a STREET+. Skupina STREET je primárně určena pro sériová auta, které nemají žádné nebo minimální úpravy. Skupina STREET+ už je určena pro upravená a závodní vozidla.
Toto rozdělení vzniklo proto, aby se závody otevřeli co nejširší veřejnosti, takže pokud máte zadokolku na silnici, tak už budete moct bez problémů dorazit na závody a zkusit si driftování na svým vlastním vozem v bezpečí a pod dohledem organizátorů se srovnatelnými soupeři.
Zároveň pokud vlastníte už závodní speciál, ale ještě nemáte “ruce”, tak pro vás existuje právě nově vytvořená kategorie STRETT+, ve které můžete sbírat zkušenosti.
Připomínám, že v kategorii STREET se nejezdí battly, jezdí se pouze samostatně a výsledky se závodů se berou z kvalifikace.
Půjčování aut
V předchozích letech bylo možné si v případě poruchy nebo nehody půjčit vůz od jiného závodníka, ale to už v letos možné nebude. Někteří to nesou nelibě, ale ve finále si myslím, že tato změna je dobrá.
Ono to v praxi vždy znamenalo značné zdržení závodů, seznamování závodníka s jiným autem a většinou battle v zapůjčeném voze nebyl ani moc hezký na koukání a jezdec ve vypůjčeném voze stejně vypadl. To nehovořím o nebezpečí nehody či poškození zapůjčeného vozu.
Velké závody, tréninky a drift taxi
Řada závodů je spojedná pro všechny tři základní kategrie a aut je čím dál více. Organizátoři si to uvědomují a aby jezdci měli možnost tréninků, tak velké závody budou tří denní a zpravidla pátek bude celý vyhran pouze na tréninky a to je taktéž ideální příležitost pro vás, pro diváky, pokud chcete zkusit Drift Taxi. To bude možné jezdit v sobotu a neděli, ale pouze ve velmi omezeném čase v rámci krátkých tréninků.
A co vy?
Pojede se podívat na všechny závody a který okruh je pro vás ten nejlepší a máte ho nejraději?