Neděle na RD4 Transport Projekt - Sosnová

Neděle měla být v Sosnové vyvrcholením celého víkendu a skutečně jím i byla. Dramatické momenty na trati, boj s počasím. Bohužel českým borcům se lepila smůla na paty. Ale pojďme chronologicky.

Petr Týbl

Závod skupiny Semi-PRO

Šestnáctka jezdců která se v sobotu dokázala kvalifikovat byla připravena se utkat na sosnovském autodromu v rozlosovaných battlech. Jako první dvojice se utkali první s posledním a to Radoslaw Gatkowski proti Janu Hejdovi. Honza se držel statečně, ale i díky rozdílu výkonu nestíhal na pozici chasera a postupivším byl Gatkowski. Druhá ryze polská dvojice byla Adam Fabisiak a Sebastian Szelenbaum. Duel nepostrádal agresivitu, ale Fabisiak donutil svého protivníka k chybě a stal se druhým z postupujících. Třetí z battlů byl také v polské režii, postavili se proti sobě Sebastian Szymanski a Adam Zajaczek. Szymanski se trochu vyfauloval sám, když v první jízdě přetočil svého Nissana a tím pomohl k postupu Zajaczekovi. Ve čtvrtém souboji se potkali Cezary Gajowczyk s Matějem Horáčkem. Oba jezdci předvedli chybky a vynutili si opakování, z toho vyšel vítězně Horáček se svým BMW (soupeř do opakování nenastoupil) a stal se prvním postupujícím českým zástupcem. Přišel pátý pro nás stěžejní souboj ve kterém se utkal jeden z domácích favoritů Dominik Kouba s Danielem Dudou. Český borec měl sice na trati převahu, ale bohužel ve druhé jízdě na pozici chasera chyboval, šel jedním kolem z trati a srovnal se. Tím pádem byl poražen Dudou a z battlů byl vyřazen. Jako šestá dvojice se utkali Marcin Stasjak s Petrem Týblem. Petr bohužel chyboval v obou jízdách a Stasjak se posunul do osmičky. Sedmý fight byl opět česko-polský souboj mezi Michalem Šubrtem a Kryszstofem Jozwiakem. Z vyrovnaných jízd dvojice BMW E30 nakonec postupoval Michal Šubrt. V posledním duelu TOP16 se proti sobě postavili Lukasz Wilczek proti Pavlu Hudečkovi. Pavel Hudeček dokázal se svým Nissanem 350Z prolézt pavoukem do osmičky, když jeho se jeho soupeř během druhé jízdy srovnal.

Adam Fabisiak

Tím se dostáváme do battlů v rámci TOP8. Zde na sebe měli narazit Radoslaw Gatkowski s Adamem Fabisiak, ale Fabisiak odstoupil z technických důvodů a Gatkowski tedy prošel do čtyřky bez boje. Ve druhém souboji o čtyřku se postavili na start Adam Zajczek spolu s Matějem Horáčkem. Šťastnějším byl nakonec Matěj Horáček protože Zajczek srovnal své BMW. Ve třetím duelu se opět potkali dva polští borci Marcin Stasiak a Daniel Duda, oba na BMW E30. Zde si lépe vedl Daniel Duda a bral postup do čtyřky. Poslední čtvrtý duel v TOP8 byl souboj domácích jezdců Michala Šubrta a Pavla Hudečka. Michal Šubrt v první jízdě nebodoval, když přetočil své BMW a z toho vyplynul postup černého „zetka“ Pavla Hudečka.

Dominik Kouba

Do semifinále tedy postoupili dva Češi a dva Poláci. V prvním battlu se utkal vítěz kvalifikace Radoslaw Gatkowski s Matějem Horáčkem, polský jezdec potvrdil svou převahu a dokázal postoupit do finále. Ve druhém souboji se na start postavili Daniel Duda proti Pavlu Hudečkovi. I z tohoto klání vyšel bohužel pro naše barvy vítězně Daniel Duda. Náš zástupce se ve druhé jízdě nevešel na trať. Následoval český souboj o bronzovou pozici, potkali se zde odpadlíci Matěj Horáček s Pavlem Hudečkem. Oba piloti kupili chyby a souboj se ještě dočkal opakování, v něm se dopustil Hudeček v první z jízd srovnání a bronz připadl Matěji Horáčkovi na BMW E36. Poslední finálový duel přinesl souboj Radoslawa Gatkowského s Danielem Dudou. Duel to byl vyrovnaný, ale o trochu lepší výkon předvedl Radoslaw Gatkowski a zaslouženě dokázal v sosnové zvítězit v kategorii Semi-PRO.

Radoslaw Gatkowski

Závod skupiny PRO

TOP 32

Sestava 28 borců byla připravena změřit síly na sosnovské trati. Po představení jezdců se postavil do prostoru startu vítězný muž kvalifikace David Mourek aby osamoceně obkroužil a automaticky postoupil do šestnáctky nejlepších. Dále byl na programu battle Jánose Onódiho s Jacekem Popiolekem. Z vyrovnaného souboje se do šestnáctky posunul Popiolek. Protagonisty battlu číslo 3 byli Mikolaj Zakrzewski na Soareru a Dennis Köhler na foukané Mazdě MX5. Zakrzewski jej ve druhé jízdě agresivně tlačil na nárazníku a dokázal postoupit do šestnáctky. Čtvrtý souboj byl v režii Luboše Ďurina s Tomaszem Kowalskim. Byl to lítý souboj, ale Ďurinovi se nepovedl nástřel a to jej bohužel stálo postup. Z toho se radoval Kowalski. Pátý battle si sólo odkroužil Michal Reichert. V šestém battlu se měl utkat Dariusz Fabisiak s Jiřím Kokešem, Kokeš bohužel z technických důvodů nenastoupil do battlu a Fabisiak se posunul do šestnáctky bez boje. Do sedmého klání se pustili Marek Wartalowicz s Norbertem Zameczem. Bohužel do tohoto souboje zasáhla průtrž mračen a závod byl přerušen. Po vynucené přestávce se dokázal Wartalowicz i na promáčené trati se svým přemotorovaným BMW kvalifikovat do šestnáctky. Osmý souboj zjednodušilo odstoupení Ládi Bezoušky a bez boje postoupil mezi šestnáct nejlepších Zoltán Márton. Stejný scénář se opakoval v devátém battlu a Pawel Borkowski si sám dokroužil pro postup. V pořadí desátý duel nabídl účast Alexe Dorna a Mateusze Fiala. Alexu Dornovi se první jízda opravdu nedařila a dostával se mimo trať a ve druhém klání ztratil jeho Nissan výkon. To vyústilo v postup Mateusze Fiala. V jedenáctém battlu se utkali Jakub Przygonski se Standou Bezouškou, po vyrovnaných jízdách a opakování postoupil Przygonski. V souboji s číslem dvanáct se proti sobě postavili Bartosz Pelka a Lukasz Smolinski. Šťastnějším z této dvojice byl nakonec Pelka, když jeho soupeř se neúspěšně pral se sosnovskou tratí. Třináctý battle byl v režii Marca Zakouřila jenž automaticky postoupil do TOP16. Ve čtrnáctém dějství se utkali Pawel Trela s Martinem Maškem. Bohužel se našemu borci na BMW E34 vůbec nedařilo a Trela celkem bez potíží prolezl mezi šestnáctku. V patnáctém souboji se postavili na start Rafal Podbielski s Lukazem Laskowskim. Podbielski se vybodoval sám několika chybami a srovnáními a díky tomu postoupil Laskowski. V posledním battlu TOP32 se předvedli Michal Vychodil a Michal Rzoska. Vychodil si dokázal i přes značný výkonový deficit jeho Nissanu vybojovat postup v opakování díky chybám Rzoski.

Marek Wartalowicz

TOP 16

První z duelů byl pro nás zásadní, vyrazila do něj dvojice David Mourek a Jacek Popiolek. David Mourek v první z jízd chyboval a srovnal svou E30, ve druhé rundě už nedokázal donutit Popioleka k chybě a Popielok putoval do TOP8. Další battle svedli Mikolaj Zakrzewski a Tomasz Kowalski. Tím kdo dostal šanci postoupit do osmičky byl nakonec díky chybám soupeře Zakrzewski. Další pro nás zajímavý duel svedli Michal Reichert s Dariuzsem Fabiasakem. Polák v první z jízd poslal svého Nissana mimo trať a ve druhé v nástřelu trefil svodidla. To znamenalo postup Reicherta do TOP8. Začal se už projevovat problém na svodech Reichertovi BMW M3. Následoval další z duelů, v něm se postavil Marek Wartalowicz proti Zoltánu Mártonovi, favorit souboje byl jasný a Wartalowicz své kvality potvrdil a postoupil do osmičky. I když duel poznamenalo odstoupení Mártona po vzájemné kolizi. Další z duelů přinesl fight Pawla Borkowskiho a Mateusze Fijala, Borkowski se vyfauloval sám nezvládnutým nástřelem ve druhé z jizd a postoupil celkem překvapivě Fijal do osmičky. Následoval battle Jakuba Przygonskiho s Bartoszem Pelkou. Pelka sice po první jízdě vedl, ale druhá z jízd skončila kontaktem a poškozením Pelkova vozu. Ve výsledku to znamenalo postup Przygonského. Následoval další z mnoha soubojů, v tomto naskočil Marco Zakouřil s Pawlem Trelou, první jízda vyzněla pro Marca i když Trela jel na pozici chasera velmi agresivně. Ve druhé jízdě to skončilo vynulováním Trely a tedy postupem libereckého jezdce. Dále byl k vidění duel Michala Vychodila s Lukaszem Laskowskim. V první jízdě získali oba jezdci nulu, bohužel po jízdě se už nepodařilo Vychodilovo Nissana rozhýbat což vyústilo v postup Laskowskiho.

Bartosz Pelka

TOP 8

První ze soubojů v osmičce proběhl mezi Mikolajem Zakrzewskim a Jacekem Popiolekem, první jízda znamenala nulový zisk pro oba borce, ve druhé jízdě proletěl Popiolek tratí jak raketa a zajistil si postup do čtyřky. Druhý souboj v osmičce svedli Michal Reichert s Markem Wartalowiczem. Na start dorazil Reichert později po pětiminutové opravě. Reichert jel bezchybně, Wartalowitz srovnal stejnou chybu zopakoval Polák i ve druhé z jízd. To znamenalo Reichertovo postup přes Wartalowitze. Ale po jízdě vzplál Reichertovo M3 motorový prostor a vypadalo to na odstoupení. Dalším zasádním duelem pro české barvy byl souboj Marca Zakouřila s Lukazem Laskowskim, Zakouřil letěl po Sosnové, Polák vůbec nestíhal. Bohužel pravděpodobně nějaký pokles výkonu na Marcovo BMW M2 zapříčinil srovnání a nulové body za první jízdu. Druhou agresivní jízdou vybojoval Marco vyrovnání duelu na 30:30. V opakování opět Zakouřil porazil rozdílem třídy v první jízdě Poláka, ve druhé jízdě došlo opět ke srovnání BMW Marca Zakouřila a Laskowski se překvapivě posouval do TOP4. Následoval duel Jakuba Przygonského s Mateuszem Fijaem, Prgyzonsky nedal soupeři žádnou šanci a vybojoval si postup do čtyřky. Mezitím se Reichert během časového limitu snažil opravit své BMW. To se mu v limitu nepovedlo a tak semifinálový duel odjel Jacek Popiolek sám a posunul se tím do finále. Jenže Michal Reichert mohl ještě dále opravovat a pokusit se nastoupit do souboje o třetí příčku.

Jakub Przygonsky

TOP 4

V boji o finále se potkali Jakub Przygonsky s Lukaszem Laskowskim, první dvě jízdy skončily 30:30 a v opakování již nedal Przygonsky v první jízdě soupeři šanci. Následovala druhá jízda kde Przygonsky vyrobil velkou chybu. Ale Laskowski zbytečně vypustil závěr jízdy a tím zajistil Przygonskému finálovou účast. Následovala jízda o třetí příčku, čekalo se opět a Reicherta který dokázal na poslední chvíli dorazit na start. Postavil se do battlu s Lukaszem Laskowskim. První jízdu vyhrál dominantním způsobem Reichert. Následoval opět požár v motorovém prostoru Michalova BMW, po uhašení se rozhodl Reichert nastoupit i do druhé jízdy. Do druhé jízdy vyrazil Reichert nejen se zapálenými pneumatikami ale i se zapáleným motorovým prostorem. Michal Reichert během stínování narazil do vozu Laskowského a vypadalo to na bramboru, ale Laskowski dojezd opět nepochopitelně vypustil a navíc odstoupil ze závodu za stavu 30:30. Opět následovalo pět minut na opravu Reichertova vozu. Mezitím proběhl finálový battle mezi Jakubem Przygonskym a Jacekem Popiolekem. I ten byl velmi vyrovnaný a Przygonsky nakonec dokázal dosáhnout na zlatou, Popiolek bral stříbro. Na konci pětiminutového limitu dokázal Reichert své BMW provizorně opravit a obkroužil s ním sólo jízdu aby získal bronzovou příčku! Tímto heroickým výkonem zastínil i vítěze a navíc vyhrál v českém šampionátu do kterého polští jezdci nebodují.

Michal Reichert byl opravdu hrdinou tohoto závodu

Podívejte se také na rozhovor s Michalem o tom, co se všechno dělo:

Jan Ševčík

Jan Ševčík

Fanoušek motorsportu - zejména rallye a driftu. Vyznavač kultů 911, Impreza a Saab. Rádoby fotograf, píšící dyslektik a kávofil.