Driftlife.cz

Oman Drift Championship byste neměli přehlédnout

Do začátku Formula Drift nebo Drift Master zbývá pár týdnů, ale první větší podnik letošního roku se již uskutečnil v Ománu. V této exotické lokalitě se kromě řady lokálních jezdců z Ománu, Saudské Arábie nebo Spojených arabských emirátů sešla i skupina nejlepších zahraničních jezdců v čele s dvojnásobným vítězem Formula Drift Jamesem Deanem a jeho týmovým kolegou Piotrem Wieckem. Z dalších zahraničních jezdců stojí určitě za zmínku Mike Whiddett, výherce loňské sezóny Formula Drift Japan, bývalý dlouholetý účastník americké Formula Drift Darren McNamara, litevský závodník Andrius Vasiliauskas účastnící se Drift Masters nebo švýcarský jezdec Yvese Meyer, jenž skončil druhý v FIA Intercontinental Drifting Cupu 2018. Tento jeden měsíc trvající šampionát byl rozdělen do tří závodů z kterých byl nakonec vyhlášen celkový vítěz.

Piotr Wiecek a Ahmad Daham (foto: @n_prestige_)

Do prvního kola nejlépe nakročil polský závodník Piotr Wiecek, který vyhrál kvalifikaci těsně před James Deanem. Nepříjemně byl poznamenám Mike Whiddet jehož závodní Mazda RX-7 byla zdržena na celnici a musel soutěžit se zapůjčeným Nissanem 350Z. 

V úvodní semifinálové jízdě se nakonec střetl Piotr Wiecek s několikanásobným jordánským mistrem Ahmadem Dahamem. Wiecek, jakožto vedoucí jezdec, si v prvních zatáčkách vytvořil poměrně velký náskok, ale Daham se nevzdal a v průběhu jízdy byl schopný se svou Silvii S15 tento rozestup stáhnout na minimum. V druhé jízdě se, ale jordánskému jezdci hned po stratu vypnul motor, což mělo za následek lehkou kolizi se za ním jedoucím Wiecekem. Přes to, že se nejednalo o velké střetnutí, Ahmad nedokončil kolo a postup do finále tak slavil Wiecek.

Do druhého semifinále se dokázal probojovat mistr Kuvajtu Ali Maksheed a James Dean. Maksheed v první jízdě dokázal s vedoucím Deanem držet krok až do poslední zatáčky ve které nezvládl přehození a přetočil se. Pro Deana to už vypadalo na snadné vítězství. Ten ale svým velmi těsným stínováním způsobil v poslední zatáčce kolizi své Silvie S14 s Toyotou GT86 kuvajtské mistra. Následovaly tak opakované jízdy ve kterých Dean předvedl zejména preciznější stínování a zajistil si tak postup do finále.

Ali Maksheed a James Dean (foto: @rezk.me)

Z třetího místa se nakonec radoval Ahmad Daham, jelikož Maksheed nestihl opravit technické problémy své Toyoty vzniklé po kontaktech z předešlých kol. Následovalo finále mezi Deanem a Wiecekem. Polský jezdec začal krásnou vedoucí jízdou. Dean však dokázal chirurgicky přesně stínovat a od první zatáčky se držel těsně za svým týmovým kolegou. Ve druhé jízdě se Wiecek snažil tlačit na vedoucího Deana už od první zatáčky. Nedokázal, ale přesně kopírovat jízdu Deana, několikrát zvolil příliš širokou stopu, zadními koly se dostal mimo trať, ztratil metry na Deana a musel je pracně během jízdy stahovat. Vítězství tak nakonec oslavoval James Dean.

Konečné pořadí prvního závodu:

  1. James Dean
  2. Pieter Wiecek
  3. Ahmad Daham
James Dean a Piotr Wiecek (foto: @rezk.me)

Další závod následoval o dva týdny později. Kvalifikaci tentokrát ovládl James Dean. Druhý skončil Piotr Wiecek a třetí Mike Whiddett už se svou Mazdou RX-7. Přes TOP 16 se z technických důvodů nepodařilo dostat Piotru Wiecekovi. Během první jízdy, kdy byl ve vedoucí pozici, svlékl pneumatiku z disku levého zadního kola. I přes to se mu podařilo jízdu dokončit a po výměně kola nastoupil do druhé jízdy. V té se mu hned po nahození v první zatáčce opět svlékla pneumatika z nového levého zadního kola, dostal se mimo trať a jízdu nedokončil.

První semifinálový battle započal James Dean proti Yvesovi Meyersovi. Dean začal jako vedoucí jezdec. Meyers si nenechal Deana ujet a už od první zatáčky na něho agresivně tlačil. To brzo vyústilo v kolizi s Deanovou S14, u které došlo k poškození předního kola. Závada se úspěšně Deanovi a jeho týmu podařila v časovém limitu opravit, díky čemuž mohl nastoupit do druhé jízdy. V té si Dean v pozici stínujícího jezdce pohlídal vedoucího Meyerse a posunul se do finále.

V druhém semifinálové jízdě na sebe narazili Andrius Vasiliauskas a americký jezdec Nicolas Solomon. Při pronásledování nestačil Solomon držet krok s před ním jedoucím speciálem BMW E92 řízeným litevským závodníkem. Ten pak v druhé jízdě předvedl přesné stínování a zajistil si postup do finále.

Nicolas Solomon a Yves Meyer (@rezk.me)

V souboji o třetí místo předvedli Meyer i Solomon velice vyrovnané jízdy. To nakonec připadlo americkému jezdci Nicolasi Solomonovi řídící BMW E30. I finále nabídlo velice vyrovnaný souboj. V první jízdě předvedl vedoucí Dean rychlou a bezchybnou jízdu. Tu Visaliauskas přesně stínoval, ale nedokázal získat optimální vzdálenost k Deanovi. Druhou jízdu irský závodník tlačil na Visaliauskase už od první zatáčky, avšak ihned následovala korekce a ztráta vzdálenosti na vedoucího Litevce. Ztracené metry dokázal Dean do konce trati smazat a jízdu dokončil nalepený na Visaliauskasovy dveře. Po dlouhém rozhodování poroty obhájil první místo James Dean.

Konečné pořadí druhého závodu:

  1. James Dean
  2. Andrius Vasiliauskas
  3. Nicolas Solomon
Andrius Vasiliauskas a James Dean (foto: @carculture.ae)

Kvalifikaci finálového kola zase ovládli jezdci Worthouse Drift týmu. Dominoval Piotr Wiecek následovaný James Deanem. Třetí místo si znovu zajistil Mike Whiddett. S tím, jak závod postupoval se nakonec prvním souboj TOP 4 odehrál mezi Andriusem Vasiliauskasem a Piotrem Wiecekem. Ti předvedli velice vyrovnané jízdy. Vasiliauskas visel v první jízdě na dveřích Skylinu R34 polského jezdce, bohužel to bylo za cenu několika korekcí. Wiecek pak předvedl v druhé jízdě ne tak těsné, ale přesné stínování, které v kombinaci s lépe zajetou vedoucí jízdou znamenalo postup do finále.

Do druhého semifinálového battlu pak nastoupil úřadující mistr Formula Drift a Drift Masters James Dean proti Ahmadu Dahamovi. Jordánský mistr se rozhodl, že Deanovi nedá nic zadarmo a tak na něho z pozice stínujícího jezdce vytvářel obrovský tlak už od první zatáčky. Jako vedoucího jezdec pak přidal solidní jízdu. Na tu mu však Dean odpověděl nekompromisním stínováním a tento irský závodník tak potřetí zavítal do finále.

Mike Whiddett (foto: @n_prestige_)

V první jízdě v souboji o třetí místo se pronásledujícímu se Dahamovi nedařilo držet krok s ideální jízdou Vasiliauskase. Ten pak v druhé jízdě téměř dokonale stínoval a nenechal si Dahama odjet. Do předposlední zatáčky však poslal litevský jezdec své BMW E92 rychleji, než asi chtěl a s velkou korekcí těsně nezpůsobil srážku. Následovaly tak další jízdy, ale hned v první zatáčce došlo na Dahamově Silvii S15 k technickému problém a musel odstoupit. Třetí místo tak získal Andrius Vasiliauskas.

Finále představovalo zopakování souboje dvou týmových kolegů z prvního závodu. Nejprve začal Wiecek se svou vedoucí jízdou. Dean se držel nalepený na Wieceka až do předposlední zatáčky. Před ní chyboval a aby získal zpět vzdálenost musel obětovat úhel. Polský jezdec pak v druhé jízdě bezchybně na těsno pronásledoval svého týmového kolegu, což mu zajistilo první místo.

Ahmad Daham a Andrius Vasiliauskas (foto: @rezk.me)

Konečné pořadí třetí závodu:

  1. Piotr Wiecek
  2. James Dean
  3. Andrius Vasiliauskas

Konečné pořadí šampionátu:

  1. James Deane
  2. Piotr Wiecek
  3. Andrius Vasilauskas
Wiecek, Deane a Vasilauskas (foto: @rezk.me)

Odkazy na záznamy ze závodů:

Další fotky:

Petr Dostalík

Petr Dostalík

Zapálený fanoušek veškerého motorsportu a tvůrce článků zejména o dění v zahraničí.

Přidat komentář