Driftlife.cz

RD4 Transport Projekt – Sosnová

Slovo úvodem

Vítám všechny příznivce driftu a čtenáře magazínu Driftlife u dalšího reportu. Po závodě na polském autodromu Kielce a zrušenému závodu v Ostravě se český šampionát přehoupl do své druhé poloviny. Pro závod nám opět posloužil okruh v Sosnové u České Lípy.

Ticho před bouří na Sosnové. Foto: Aldafoto

Kromě českého šampionátu se tentokrát body udělovaly také v rámci polského mistrovství DMP. Z tohoto důvodu se ve startovní listině objevila spousta polských jmen. Startovalo se ve dvou kategoriích Pro2 a Pro. Kromě závodníků jsme také konečně mohli vidět tribuny naplněné diváky, což napomohlo typické atmosféře, která k Sosnové neodmyslitelně patří.

Pro 2

Do závodu Pro2 bylo přihlášeno celkem 24 jezdců. Jak je u této kategorie zvykem, postup a účast ve vyřazovacích jízdách si mohlo odnést pouze 16 z nich. Proto tedy bylo nutné v kvalifikaci zajet dobrý výsledek.

Kvalifikace

Svou premiéru v kategorii Pro 2 si hned na začátku odbyl mladý talent českého driftu #26 Vladimír Doubek. Jeho závodní speciál BMW E46 byl před letošní sezónou značně výkonově posílen pomocí osvědčené americké síly – motoru LS3. Téměř sedmilitrový osmiválec dodává dostatek výkonu pro to, aby byl Vladimír schopen předvádět stejně dobré výkony jako minulý rok v kategorii Street. Už za nástřelem bylo jasné, že Vladimír chce dosáhnout na čelní příčky. První zóny před tribunou se mu podařilo trefit a ani ve vracáku si nevedl špatně. Na dlouhé rovince se mu podařilo precizně přehodit a závěr trati byl také bez problému. Od poroty si vysloužil 75 bodů. Druhou jízdou nakonec svůj výsledek o tři body vylepšil a mezi Čechy dosáhl nejlepšího výsledku.

Vladimír Doubek v kvalifikaci. Foto: Aldafoto

Často bylo také vidět, jak dokáže některé jezdce technicky náročná trať v Sosnové potrápit. Někteří z nich si odvezli buď nízké body nebo dokonce nulu. Těch bylo v prvních jízdách poměrně dost.

O výlety mimo trať nebyla v kvalifikaci nouze. Foto: Aldafoto

Značnou převahu po kvalifikaci získali polští závodníci. První trojku obsadili kompletně. Nejlepším výsledkem kategorie Pro 2 byla druhá jízda Sebastiana Woźniczky, té nechyběla ani rychlost ani úhel. Zóny trefoval bez problému a toto vše znamenalo 89 bodů.

Vítěz kvalifikace Sebastian Woźniczka. Foto: Aldafoto

Battly

Již v Top 16 jsme mohli vidět několik horkých chvilek. Jednu nám připravil souboj Zdeňka Kadeřábka a Vladimíra Doubka. V první rozjížďce jel Vladimír jako vedoucí jezdec. Jeho kvalifikační stopa byla téměř bezproblémová a Zdeněk měl dostatek výkonu na to, aby těsně stínoval. O to se také již od začátku snažil. Při výjezdu z vracáku však dostal jedno kolo mimo trať a musel hodně korigovat, aby se dostal zpět do souboje. Naštěstí se mu manévr povedl a v závěru se opět dostal na centimetry od Vladimírova BMW. V opačném gardu jel bohužel Zdeněk na rovince chvíli rovně a to znamenalo velkou bodovou srážku. Šťastněji tedy odcházel Vladimír.

Souboj Vladimíra Doubka a Zdeňka Kadeřábka. Foto: Jan Huřík

Velmi kontaktní byl souboj Lukáše Hájka a Adriana Pacholczyka. Velká výkonová převaha polského závodníka znamenala v první jízdě až propastnou vzdálenost mezi oběma soky. Lukáš prostě nedokázal Adriana dohnat a navíc ještě před vracákem srovnal. Opačně to bylo pro mě trochu nečekané. I když Adrian věděl, že bude stínovat pomalejší vůz, stejně se do jízdy vrhnul po hlavě. Už na výjezdu z vracáku se nalepil na Lukášův Nissan, vše vyvrcholilo před poslední zónou. Tam už Adrian bohužel nedobrzdil a vystrčil Lukáše z trati. Vzhledem k tomu, že obě chase jízdy byly hodnoceny jako “incomplete” tedy nedokončené, porota hodnotila vedoucí jízdy, kde měl převahu polský jezdec.

Hájek vs. Pacholczyk. Foto: Jan Huřík

Do top 8 se tak nakonec z Čechů prokousal krom Vladimíra Doubka ještě Jiří Stach. Tam ovšem jejich působení v rámci závodu skončilo. Oba při stínování totiž dostali svá vozidla mimo trať.

Jiří Stach se snaží přiblížit ke svému leaderovi. Foto: Jan Huřík

O překvapení se v top 4 postaral čtvrtý kvalifikovaný Krzysztof Jóźwiak. Nastupoval proti prvnímu Sebastianovi Woźniczkovi. Zpočátku to sice vypadalo, že Krzysztof nebude Sebastianovi stačit, ale opak byl pravdou. Za vracákem už byla Krysztofova E30 nalepena na Sebastianově Toyotě a tlak vydržel až do konce. Obráceně Krzystof předvedl také solidní lead jízdu a jak napovídal pohled z kamer při vyhlášení výsledků, byl i sám jezdec velice potěšen svým postupem.

Krzysztof Jóźwiak vs. Sebastian Woźniczka. Foto: Aldafoto

V malém finále si pak Sebastian Woźniczka už výhru vzít nenechal a skončil tak nakonec na třetím místě.

Malé finále. Foto: Jan Huřík

Finálový souboj patřil dvojici Adrian Pacholczyk, Krzysztof Jóźwiak. Adrian jako vedoucí první rozjížďky nasadil neskutečně rychlé tempo. Aby ho Krzysztof dokázal dohnat, zvolil při nájezdu do vracáku vnitřní trajektorii a to se mu bohužel stalo osudným. V jednu chvíli byl tak blízko k Adrianovi, že musel přetočit a jízdu tak nedokončil. Obráceně pak Adrian jel strategicky. Držel si odstup a při tom se snažil věrně kopírovat úhel i stopu, kterou vytyčoval Krzysztof. Adrian se tedy stal celkovým vítězem kategorie Pro 2.

Velké finále. Foto: Jan Huřík

Pro

Na startovní listině kategorie Pro se objevilo spousta zvučných jmen jak z Česka, tak Polska. Michalovi Vychodilovi se podařilo dotáhnout svůj závodní Nissan do stoprocentní kondice a mohl tak opět ukázat svůj profesorský řidičský styl, na který jsme byli zvyklí z minulých sezón. V plné síle byl také vůz Davida Mrliny. Toho v předchozích závodech trápila elektroinstalace. V přestávce mezi závody si však jeho vůz vzal do rukou zkušený úpravce vozů Marek Bothe a Davidovým útrapám tak doufejme definitivně učinil za dost.

Kvalifikace

Na start se postupně dostavilo 19 závodníků. Nádherný výkon předvedl na své domácí trati Marco Zakouřil. Jak jsme si již zvykli, jeho BMW M2 je opravdu rychlé a i v kvalifikaci to ukázal. Tratí téměř prolétl, ale samozřejmě neopomenul ani jednu clipping zónu. Odnesl si vysoký bodový obnos 87 bodů.

Marco Zakouřil v kvalifikaci. Foto: Aldafoto

Na paty mu šlapal jeho sok z evropského šampionátu Drift Masters Paweł Korpuliński. Ten přivezl na závod svůj nově postavený speciál Nissan S14. Zajímavostí je, že se stavbou jeho tým začal 4.7.2021, 9.7.2021 stál jeho vůz připravený na ladění a 10.7.2021 s ním v polském šampionátu DMP zajel nejlepší výkon v kvalifikaci. O den později se battly probojoval až na třetí místo. V Sosnové se mu podařilo zajet vysoké body a hlavně obě jeho jízdy byly téměř na chlup stejné. Výsledkem 86 a 82 bodů se pevně usadil na druhém místě a určitě měl ambice zamíchat celkovým pořadím.

Paweł Korpuliński. Foto: Aldafoto

Dařilo se také Krystianovi Morawietzovi. Letitou zkušenost na Sosnové opět přetavil v krásný výsledek a po kvalifikaci skončil třetí.

Krystian Morawietz na výjezdu z vracáku. Foto: Aldafoto

Jezdci z Čech rozhodně nebyli pozadu, dařilo se jak výše zmíněným Davidovi Mrlinovi a Michalovi Vychodilovi, tak Michalovi Reichertovi. Pro něj byl víkend velice hektický, protože jeho nový stroj TireKiller Evo3 utrpěl v pátek závadu. Michal tak musel zvolit náhradní řešení v podobě jeho staršího vozu. Hodiny a hodiny, které v něm strávil, však určitě nezapomněl a dokázal se dostat na čtvrté místo.

Nissan Michala Vychodila. Foto: Aldafoto

Battly

U vyšší kategorie se tandemové jízdy odjíždí v systému TOP 32. Vzhledem k nízké účasti nás v první části vyřazovacího pavouka čekalo několik samostatných průjezdů tratí. Při tomto průjezdu musí závodník ukázat, že jeho auto je schopno driftu a může dále soutěžit o postup do finále.

Pro mě nejzajímavějším soubojem v Top16 bylo klání mezi Davidem Mrlinou a Maciejem Jarkiewiczem. Davidův kompakt nastupoval proti Maciejovu Nissanu s velice nezvyklým body kitem a obě auta vedle sebe vypadala dost zajímavě. Zajímavé to nebylo jen na startu, ale také na trati. Marciej si pravděpodobně myslel, že jeho vůz má značnou výkonnou převahu a nechal Davida zpočátku hodně ujet. David volil střídmé úhly a zároveň se snažil protínat zóny na trati. Díky tomu náskok držel a Maciej se dokázal přiblížit až v samotném závěru.

David Mrlina v souboji s Maciejem Jarkiewiczem. Foto: Aldafoto

Ta pravá napínavá a dechberoucí zábava ale přišla až v opačném pořadí, kdy David Stínoval. Od začátku zvolil hodně agresivní stínování a pod komentátorským stanovištěm byl tak blízko, že se až tajil dech. I přes to, že tímto manévrem přišel o rychlost, dokázal jí hned po pár metrech dostat zpět a pověsil se na záda vedoucího Nissanu. Na rovince předvedl precizní přehoz, při kterém neztratil žádnou vzdálenost od leadera a až do závěru vyvíjel tlak. Porota nakonec rozhodla ve prospěch Davida. Ten se tak dostal do Top8.

Battle o postup do Top 8. Foto: Aldafoto

Tam už se Čechům bohužel moc nedařilo a ze tří protagonistů v Top 8 se podařilo postoupit jen Marcovi Zakouřilovi.

Ani Michalovi Reichertovi se nepodařilo postoupit do Top 4. Foto: Jan Huřík

V Top 4 už by se dala atmosféra krájet. Sledovali jsme opravdu napínavé souboje, kde hlavní roli hrál Marco Zakouřil a ostřílený závodník z Polska Jakub Przygoński. To, že Sosnovou Kuba umí, dokázal již v minulých závodech, kdy zde dosahoval předních příček. Ovšem ani to nestačilo na Formu Marca. V prvním klání porota nemohla rozhodnout, protože výkony byly srovnatelné a tak nás čekalo opakování. V něm pak podle mého rozhodovalo agresivnější a těsnější stínování Marca. Ten tedy nakonec postupoval do boje o první místo.

Marco Zakouřil stínuje Jakuba Przygońského. Foto: Aldafoto

Do velkého finále se za pár chvil dostal k Marcovi Paweł Korpuliński. Ten celý závodní víkend předváděl neskutečné výkony a my jsme se tak mohli těšit na napínavé finále. Ještě než si ho ale shrneme, pustíme se nejprve do souboje o třetí místo.

Paweł Korpuliński přešel do finále přes Krystiana Morawietze. Foto: Jan Huřík

Tento souboj patřil Jakubovi Przygońskému a Krystianovi Morawietzovi. Základ obou závodních vozů tvoří stejný skelet tedy Toyota GT86. V podání Krystiana prošla značným množstvím úprav a od originální verze je velice odlišná. Při tomto souboji rozdíly pěkně vynikly. Nejprve stínoval Jakub a to mu šlo na výbornou. Držel se na dosah od Krystiána. Nutno ale podotknout, že Krystián jel velice pěknou lead jízdu, kterou do značné míry napomohl právě k těsnému stínování. Opačně rozhodovala rychlost. Jakub hned od začátku nabíral postupně náskok, na který nebyl Krystian schopen reagovat. Pomyslnou bronzovou medaili tedy bral polský borec Jakub Przygoński.

Krystian Morawietz vpředu a Jakub Przygoński stínuje. Foto: Jan Huřík

O závěrečný souboj závodního víkendu se postaral první a druhý z kvalifikace. Marco Zakouřil a Paweł Korpuliński. Nejprve souboj vedl právě český borec. Lead jízdu prováděl na výbornou a Paweł jel celkem vzadu a tlak více méně nedokázal vyvinout. Vzhledem k tomu, jak schopný je Marco, při stínování se mohlo zdát, že pomyslná miska vah je více nakloněná právě v jeho prospěch. Oba protagonisté si vyměnili místa na startu a Paweł vyrazil. Marco byl pověšen těsně za ním. Oba v obrovské rychlosti iniciovali drift a synchronně projeli první zónu. Pod komentátorským stanovištěm však Marco snahu přehnal. Najednou byl tak těsně za Pawłem, že musel dostat své BMW do ohromného úhlu, aby zabránil kolizi. Po pár metrech se ještě přetočil a bylo rozhodnuto.

Finálový souboj. Foto: Jan Huřík

Výsledky

Pro úplnost ještě uvedu kompletní výsledky závodu:

PRO2

  • 1 – Adrian Pacholczyk
  • 2 – Krzysztof Jóźwiak
  • 3 – Sebastian Woźniczka
První trojice kategorie Pro2. Foto: Aldafoto

PRO

  • 1 – Paweł Korpuliński
  • 2 – Marco Zakouřil
  • 3 – Jakub Przygoński
První trojice kategorie Pro. Foto: Aldafoto

Na závěr patří velké poděkování všem jezdcům, organizačnímu týmu Czech Drift Series a v neposlední řadě také všem, kteří přišli podpořit český drift na tribunu nebo k živému přenosu.

!!! Driftu Zdar !!!

Filip Roubal

Filip Roubal

Nadšenec, fanda a redaktor.

Přidat komentář