Vítám všechny čtenáře internetového časopisu driftlife.cz. Po závodě v lotyšské Rize jsme se virtuálně zaletěli podívat do Ameriky, přesněji na okruh zvaný Road Atlanta. Tuto velmi rychlou trať můžete znát z amerických závodů Formula DRIFT a z virtuální série VDC. Její šířka a ne moc velká členitost dovolují jezdcům zajíždět velmi těsné battly, což bylo zárukou dobré zábavy.

Kvalifikace
Na start se během kvalifikace postupně postavilo 28 jezdců, od úplných nováčků až po ostřílené profíky. Nicméně musím uznat, že tento příměr se v tomto případě moc nehodí, protože se všichni nováčci v naší sérii (#54 Jakub Kadavý, #24 Michal Beneš & #73 Meshal Alotaibi) předvedli v tom nejlepším světle a dokázali se umístit na vynikajících pozicích (9, 14, 19). Na prvním místě v kvalifikaci se umístil #97 Yasir Saad s výsledkem 94 bodů. #777 Karol Hildebrand ve své první jízdě zajel 92 bodů, čímž vyrovnal výsledek Yasirovy první jízdy. Dalším pokusem chtěl Yasira ještě předehnat, ale po nástřelu se nechal o trochu více vynést a první zónu netrefil úplně čistě, takže si z druhé jízdy odnesl „pouhých“ 86 bodů a platil výsledek z té první. Jen o bod za Karolem se s krásnými a přesně projetými jízdami umístili #86 Jakub Valík a #47 Mustafa Amine.
Top 32
Nejlepší čtyři jezdci z kvalifikace postupovali napřímo do top 16. Během battlů se často u méně zkušených jezdců projevovala nervozita a zajížděli mnohem horší stopu než v kvalifikaci, ale i tak se v top 32 našly velmi zajímavé battly. Podle mého názoru byl nejzajímavější battle mezi #72 Meshalem Alotaibim a #24 Michalem Benešem. Oba ve svých chase jízdách vystřelili leadera mimo trať a proto se porota rozhodla pro opakování battlu. Při druhém pokusu o stínování Meshal znovu kolidoval na nástřelu s Michalem, ale tentokrát ne jeho chybou. Michalovo auto se zřejmě kvůli potížím s připojením při nástřelu na chvilku zaseklo a na to chaser nemohl nijak reagovat. Podle pravidel je bohužel problém s připojením brán jako chyba jezdce a z tohoto důvodu dál postoupil jezdec ze Saudské Arábie.

Top 16
V top 16 už jezdci většinou neměli žádné problémy s projetím tratě v roli leadera, takže o výsledcích battlů rozhodoval spíš chase. Není se čemu divit, protože z top 32 kromě dvou případů postoupil vždy ten lepší z kvalifikace. Velmi zajímavý a těsný byl battle dvou generací Toyoty Supry – #54 Jakub Kadavý vs. #4 Matěj Janšta. Jejich šance byly velmi vyrovnané, protože oba zajeli v kvalifikaci shodných 87 bodů. Na pozici leadera se nejprve postavil Matěj a Jakub, který v minulých závodech dělal porotce, měl za úkol Matěje stínovat. Jakubova Supra MK5 byla hned od začátku velmi blízko k Matějově MK4, i když nejdřív nechávala starší generaci trochu více prostoru. Před první venkovní zónou se ale Jakub na Matěje přilepil a nenechal ho ujet už ani o píď. Ve svém chasu byl Matěj na Kubu nalepený hned od začátku. Ale na stejném místě, kde v předchozí jízdě Jakub dojel Matěje, Matěj ťukl do Kubovy MK5 a ta si to následně namířila rovnou ven z tratě. Kuba sice ještě situaci zachránil, vrátil se autem na trať a battle oba dojeli až do konce, ale o výsledku bylo rozhodnuto. Kontakt byl zaviněn Matějem a do dalšího kola tak zamířil mladší vůz.
Top 8
Battly mezi osmi nejlepšími jezdci nám nabídly spoustu zajímavých a těsných jízd. Já bych tu vypíchl asi nejvyrovnanější battle mezi #55 Nikolasem Cibulkou a #47 Mustafou Amine. Oba předvedli dobrý lead i chase, ale v některých pasážích působili poměrně rozevlátě a oba udělali několik chyb. Porota nedokázala rozhodnout, kdo tento battle zajel lépe, a tak nařídila opakování. Na pozici leadera se první postavil Mustafa a zajel krásně plynulou jízdu téměř bez korekcí. V Nikolasově stínování sice korekce byly, ale většinu času byl nalepen na Nissanu S15 arabského závodníka. Ve své vedoucí jízdě Nikolas předvedl velmi efektní nástřel, který až hraničil s backward entry. Zbytek jízdy oba jeli dobře, až na jednu drobnou chybu od Nikolase, která celý battle nejspíš rozhodla. V poslední levé zatáčce jeho s15 vyjela levým předním kolem lehce mimo trať a tak doslova o pár centimetrů postoupil do dalšího kola Mustafa.
Top 4
Do top 4 se dostali jen ti nejlepší z nejlepších a battly byly hodně vyrovnané. V battlu #54 Jakuba Kadavého a #47 Mustafy Amine jsme si mohli všimnout několika drobných chyb na každé straně, ale z laického pohledu mi přišlo, že jich oba udělali stejně. Rozhodnout tento battle mi připadalo jako nemožný úkol, ale rozhodčím se to podařilo a dál postoupil Mustafa Amine. Ve druhém battlu nejspíš rozhodlo to, že #75 Abdulrahman Alshetwi měl při stínování menší úhel a o trochu víc korekcí než jeho protivník #777 Karol Hildebrand a tak do finále postoupil slovenský jezdec.
Malé finále
Do boje o třetí místo se dostali #75 Abdulrahman Alshetwi a #54 Jakub Kadavý. Na první pozici nejdřív jel Abdulrahman a Kuba ho stínoval. Jeho chase run byl poměrně plynulý a téměř bez korekcí, ale na druhém vnitřním clipping pointu si to lehce zkrátil přes trávu. Po výměně pozic se Jakubovi už tolik nedařilo a v jeho jízdě jsme mohli vidět několik menších korekcí, na které Abdulrahman dokázal výborně reagovat. I když si arabský závodník také lehce zkrátil svou jízdu přes trávu, vyšel z této jízdy lépe než Jakub. Právě proto si Abdulrahman Alshetwi odnáší z tohoto závodu bronz.

Velké Finále
V posledním battlu večera spolu zápasili #777 Karol Hildebrand a #47 Mustafa Amine. Hned po nástřelu jezdec ze Saudské Arábie lehce naboural do svého leadera a v takovém duchu se nesl celý zbytek této jízdy. Mustafa byl velmi dotěrný a ještě dvakrát došlo ke kontaktu mezi Karolovou s14 a jeho s15. Ve druhé polovině Mustafa předvedl vynikající lead run a Karol krásný a těsný chase. Už od začátku byl nalepen na Mustafův Nissan a během jízdy mezi nimi několikrát byla mezera maximálně na list papíru, ale ke kontaktu nedošlo. Některé z kontaktů v první jízdě byly ale pravděpodobně zaviněny Karolem a při stínování navíc lehce vyjel jedním kolem až za okraj tratě, takže bylo nařízeno opakování.

Karolův lead a Mustafův chase byl téměř bezchybný. Mustafa se na nástřelu na Karola nalepil a držel se ho až do konce. Na stejných místech jako v první jízdě došlo k drobným kontaktům, ale tentokrát to byla jen nevinná pošťouchnutí, která s Karolovou s14 skoro nepohnula. Karolovo stínování bylo ještě o trochu těsnější než Mustafovo. U vnější clipping zóny ale došlo ke kontaktu, který Mustafovu autu mírně změnil úhel. To bylo pravděpodobně následkem drobné chyby leadera, který těsně před dotekem svůj úhel mírně zmenšil. Jak už většina z vás nejspíš ví, tento battle a tím i celý závod vyhrál slovenský závodník #777 Karol Hildebrand.

Výsledky závodu:
1. #777 Karol Hildebrand
2. #47 Mustafa Amine
3. #75 Abdulrahman Alshetwi
Celé pořadí najdete zde.
Průběžné bodování po závodě:
1. #777 Karol Hildebrand
2. #47 Mustafa Amine
3. #55 Nikolas Cibulka
Celou statistiku najdete zde.
Na konec ještě přikládám odkaz na livestream.
Další závod nás čeká už 18. září v italské Vallelunze, určitě se máme na co těšit. Děkujeme za přečtení a driftu zdar!