RD5 Transport Projekt - Litvínov, noční závod street/street+

V sobotu 7. září 2019 proběhl předposlední letošní závod v rámci Drift Challenge. Jezdci se shromáždili na litvínovské trati. Závod byl vypsán pro kategorie Street a Street+. Perličkou bylo, že ostré závodní jízdy byly pořádány až po setmění. To dalo závodům zcela nový rozměr.

Kategorie Street

Na start se postavila desítka jezdců, jezdilo se v poměrně rychlém tempu. Každý pilot měl k dispozici dva ostré pokusy, na trati byly rozmístěny 4 clipping zóny.  Zejména pro „streetaře“ nebyla trať jednoduchá, ale poprali se s tím vesměs dobře. Bohužel ani v jedné z jízd nedokázala bodovat trojice pilotů – Tomáš Vrzal (BMW E36), Jan Lukačík (BMW E36) a Tomáš Písek (BMW E46). Sedmičce jezdců se bodovat podařilo, sedmý se ziskem 29 bodů umístil Jan Němec (BMW E36), šestý flek obsadil ziskem 34 bodů Adam Klein (BMW Compact), pátou příčku obsadil se ziskem 45 bodů Pavel Tajtl (BMW E30) a na čtvrtý post se prodral ziskem 48 bodů Martin Srba (BMW E36 Touring). Bronz vybojoval ziskem 49 bodů Lukáš Havlas (BMW E36), druhý post ziskem 64 bodů opanoval Miroslav Dušek (BMW E36). Vítězem se díky druhé jízdě v plném nasazení stal Tadeáš Jagelka (BMW Compact) jenž si vyjel parádních 75 bodů. V šampionátu tedy zatím rozhodnuto není. Před posledním dějstvím na Librosu vede Tadeáš Jagelka (53 bodů), následovaný Janem Němcem (50 bodů), třetí je prozatím Adam Klein (40 bodů) a o čtvrtý post se dělí Martin Srba s Lukášem Havlasem (oba 35 bodů).

Kategorie Street+

Početněji zastoupená „plusová“ kategorie se sešla na startu nočního závodu v počtu 14 borců, dva z nich – Pavel Fejt a Petr Hříbal nakonec na start nenastoupili. Lákadlem bylo připravené finále závodu, to slibovalo patřičné vyvrcholení díky „battlům“ o první a o třetí příčku. Dva z jezdců nedokázali ani v jedné z jizd bodovat, šlo o Pavla Jaroše a Martina Šuláka (oba BMW E46). Zbyla tedy rovná desítka v závodě bodujících. Desátou pozici ziskem 30 bodů obsadil Martin Rada (BMW E36), devátý post díky zisku 33 bodů bral Michal Helebrandt (BMW E36), osmou příčku získal ziskem 38 bodů Ilya Fominykh (BMW E36). Sedmá pozice připadla Petru Korbelovi (BMW E46) jenž vybojoval 41 bodů, šestý flek ziskem 43 bodů opanoval Jaroslav Kostkan (BMW E30) a páté místo nezaručující  účast v battlech získal ziskem 50 bodů Patrik Matuška (Nissan 350Z). Do finálové čtveřice tak proklouzli ze čtvrté příčky ziskem 59 bodů Pavel Lachout (Nissan 200SX), z třetí pozice inkasováním 61 bodů Denis Cozlovschii (Nissan 350Z), z druhého postu ziskem 71 bodů Martin Grejtovský (BMW Compact) a z pozice lídra díky obdržení 73 bodů šel do „battlů“ Jan Linhart (BMW E36). Takže v přímém souboji o třetí příčku se utkala dvojice Lachout vs. Cozlovschii. Úspěšnější byl nakonec Denis Cozlovschii díky agresivnějšímu stylu a hlavně chybě soupeře ve druhé jízdě. Důstojným vrcholem se stal „battle“ o zlato Grejtovský vs. Linhart. Obě jízdy byly velmi „natěsno“, ale Jan Linhart nakonec bral zaslouženě zlato, dokázal soupeře stínovat opravdu na milimetry. Pokud jde o pořadí v šampionátu tak zde vede už celkem přesvědčivě Martin Grejtovský (77 bodů), druhý je Denis Cozlovschii (60 bodů), třetí je Jan Linhart (56 bodů) a bez šance na „bednu“ ještě není ani Petr Korbel (50 bodů).

Jan Ševčík

Jan Ševčík

Fanoušek motorsportu - zejména rallye a driftu. Vyznavač kultů 911, Impreza a Saab. Rádoby fotograf, píšící dyslektik a kávofil.