Driftlife.cz

Rozhovor: David Mrlina – zatopí příští rok profíkům v kategorii PRO?

Datum narození: 18.7.1996
Auto: BMW E36 compact
Motor: M62B44 turbo
Kategorie: SEMI-PRO
Startovní číslo: 329

Ahoj Davide,
konečně můžu po delší době vyzpovídat i Tebe. Hodně lidí, včetně mě, tě samozřejmě zná, ale pojď nám říct o sobě něco málo i mimo driftovací prostředí 🙂

Ahoj, jmenuji se David Mrlina, je mi 23 let a vyučil jsem se jako automechanik v Liberci na Bojišti. Momentálně pracuji jako automechanik nákladních vozidel. Bydlím v Hejnicích u Liberce, kde mám také dílnu, ve které trávím většinu svého volného času.

Než si začal se samotným driftem, měl jsi nějaké jiné koníčky? Něco co tě bavilo/baví?

Auta mě zajímaly už od malička, kdy jsme s rodiči jezdili ještě na dřívější Mimoňské války, kde jsem z toho jako malý kluk byl úplně nadšený a věděl jsem, že jednou bych chtěl taky dělat něco šíleného s auty.

Než jsem měl ale možnost se něčemu takovému věnovat, tak pro mě bylo na prvním místě sjezdové ježdění na kole. Jezdil jsem několik let i závodně, ale jakmile přišlo na auta, šlo kolo samozřejmě stranou.

Jak jsi vůbec přivoněl ke světu Motorsportu? Co tě vedlo se věnovat zrovna tomuto odvětví?

Motorsport jsem měl vždycky rád. Když jsem byl mladší, nejvíce mě bavilo Rallye, ale postupem času jsem se začínal více soustředit na drift. Když jsem se ve škole potom potkal s Marco Zakouřilem, se kterým jsme byli spolužáci, tak jsem se o drifting začal zajímat daleko více, až jsem si jednoho dne řekl, že bych to mohl taky zkusit. Začalo to klasicky v zimě ježděním po horách a postupně to došlo až na zavodní dráhu.

Minulý rok jsi vyhrál Mistra ČR za kategorii SEMI-PRO. Co se ale týče letošní sezóny, mohli jsme tě vidět pouze poslední tři závody.

Ano, minulá sezóna se nám velice vydařila, měl jsem ohromnou radost. Tuto sezónu 2019 jsme měli už jezdit v kategorii PRO, takže jsme celou zimu upravovali naše auto, ale těsně před začátkem sezóny nám odešel motor, což celou stavbu samozřejmě hodně opozdilo a auto se podařilo odladit až ke konci léta, takže jsme s ním letos moc závodů neodjeli.

Ale i přesto, že tohle auto nebylo schopné závodění, jsme letos odjeli celou Gymkhanu v kategorii PRO s civilním vozem BMW E36 323i a podařilo se nám umístit i s tak slabým vozem na krásném 3. místě. Takže i tato sezóna je pro mě velice úspěšná.

Co tě vedlo k výběru tvého auta?

BMW E36 byla jasná volba kvůli velké dostupnosti náhradních dílů, ale chtěl jsem zároveň i něco, co u nás moc nejezdí, takže přišla volba na BMW E36 compact.

Dnes už tohle auto můžeme vidět poměrně hodně na závodech, ale troufám si říct, že v rámci CDS jsem byl jeden z prvních. A i když mi hodně lidí říkalo, že toto vozidlo na to není vhodné, tak jsem si stál za tím, že to půjde..a ono to šlo. Auto funguje úplně bezvadně.

Mohl bys nám prozradit jaké úpravy ještě hodláš dělat?

Na příští sezónu už toho zase tolik na úpravu není. Chtěl bych větší turbo, abych měl hezčí výkonovou křivku než mám letos, dále budeme řešit nějaký body kit a samozřejmě se auto pokusíme ještě o nějaké to kilo odlehčit. Jako finální bude změna vzhledu, ale většina úprav spojena s přestupem do kategorie PRO se už stihla udělat tuto zimu, takže už toho tolik nebude.

Momentální výkon vozu je 461 HP a 700 NM a plnící tlak ve špičce je 0.6baru. Tlak určitě zvedat nechci, ale chtěl bych udržet co nejdéle plný plnící tlak a cíl je dostat se k 500 HP, ale jak to dopadne, to se všechno ještě uvidí.

Co plánuješ na rok 2020?

Určitě plánujeme přestup do kategorie PRO. Cíle úplně vysoké nemám, protože konkurence v této kategorii je obrovská, takže si žádné velké naděje ani nedělám, ale uvidíme.

Můj plán je odjet celou sezónu co nejlépe a snažit se ji zakončit co nejlepším způsobem.

Samozřejmě jsme realisté a všichni dobře víme, že tento druh koníčka je finančně dost náročný. Jak to máš se sponzory či partnery? Máš někoho, kdo ti s tím pomáhá?

Ano, je to dost finančně náročné. Jako partnera jsem letos měl pouze: Autodoprava Pavel Fiala a Josefa Šímu (Chosé), který nás zásoboval pneumatikami.

Navíc mi také hodně pomohla rodina s financováním, za což jim všem moc děkuji!

A co psychická podpora? Jak vnímá tvá rodina to, co děláš?

Samozřejmě mě rodina podporuje. I když ze začátku moc nechápali smysl toho, co děláme a bylo to pro ně jen gumování asfaltu a ničení pneumatik, postupem času to pochopili a začali mi fandit. Nejvíc mi pomáhá táta, který mi i vozí auto na závody a také mi tam dělá i mechanika.

Otázka na závěr (…Když se teda blíží čas vánoční už od října…): Kdyby sis mohl přát něco konkrétního na Vánoce a měl jistotu, že to dostaneš, co by to bylo?

Co bych si přál na Vánoce? Asi by to nebyly žadné dárky a ani nic podobného. Ale spíše být štastný s rodinou a lidmi, které mám rád.

To je podle mě to nejkrásnější, co si můžeš přát. Není o to dárcích, ale o té pohodě a vánoční atmosféře.

Pampeliška

Pampeliška

Srdcem i duší hudebník, spisovatel a budoucí maminka. Kromě jiného čokoládofil milujicí gumové medvídky i když je ji líto je jíst 😅

Přidat komentář