Datum narození: 12.5.1981
Auto: BMW E30 / Nissan PS13
Motor: 4.0 V8 / 6.2 V8
Kategorie: SEMI-PRO / PRO
Startovní číslo: 37

Ahoj Honzo,
dříve, než začneme mluvit o driftu jako takovém, musím tě trochu vyzpovídat. Fanoušci znají jezdce povětšinou jen z té závodní stránky a málokdy z té osobní. Můžeš nám o sobě něco prozradit z Tvého života?
Ahoj všem příznivcům motorsportu,
jmenuji se Honza Hejda a je mi 38 let. Bydlím 2 km od Litoměřic a už 20 let se zabývám a živím motorkami a vším kolem nich. Mám manželku Kláru a dvě děti – Honzíka (5 let) a Kačenku (7 let).
Moje rodina mě ve všech šílenostech podporuje a rádi se mnou jezdí i po závodech. Bohužel je to s malými dětmi náročné a pro ně občas i nebezpečné. Pokud je však místo konání vhodné, rádi jedou se mnou.

Svátky se nám kvapem blíží a občas mám pocit, že jsou lidé v tomto období daleko k sobě přívětivější. Co ty a Vánoce? Těšíte se s rodinou?
Zatím děti stále věří na Ježíška, takže se těšíme z toho, jak se radují, rozbalují dárky a volají z okna „děkujeme Ježíšku“ 🙂
Já jsem teď týden po operaci kolene, takže dělám napůl a jsem doma více než kdy jindy, což zbytek rodiny samozřejmě vítá 🙂

Jsem si jistá, že každý závodník, se kterým dělám rozhovor, drift miluje. Ale ráda slyším, když má někdo i jiné zájmy, něco, čemu se rád věnuje ve volném čase. Máš nějaké jiné koníčky?
Cožpak o to, koníčků bych měl více, ale driftování sebere většinu času jiným koníčkům. V podstatě stíhám jen rodinu, práci nebo driftování, takže když nejsem na závodech, snažím se být s nimi.
Dříve jsem hodně jezdil na motorce v terénu také závody, rád bych jezdil dál rekreačně. Baví mě i cestování na motorce po místech, které nejsou moc civilizované, mám rád klasická sportovní auta kolem let 1970. Baví mě lezení Via Ferrata, ale je mi líto jezdit pryč na pár dnů bez rodiny, tak už nelezu (k tomu se doufám vrátím, až bude dcera Kačenka větší, protože jí tyhle věci taky baví a nebojí se jich).

Pojďme si spolu projít letošní sezónu. Ráda bych ti pogratulovala k titulu druhého vicemistra ČR v kategorii SEMI-PRO. Určitě tě to potěšilo. Když bys měl zhodnotit celý tento rok, je něco na co jsi nejvíce pyšný a co bys pro změnu naopak třeba zlepšil?
Děkuji 🙂 …. S umístěním jsem nijak nepočítal, protože jsem po celkových bodech nešel, dokonce jsem i jeden závod vynechal. Můj cíl v této sezóně byl alespoň jednou vyhrát jednotlivý závod, což se mi bohužel nepovedlo. Každopádně jsem ale rád za 2.místo na závodě v Mostě, s půjčeným autem Davida Levičky, se kterým jsem se dlouho snažil skamarádit i když mi to moc nešlo…


Vždy, když se dívám na auta jezdců, nějak mě nepřekvapuje, že velmi často je to právě BMW, které využívají k závodění. Co vedlo Tebe k výběru této značky?
Jsem celkem fanda značky BMW nebo spíše těch starších modelů, ale tenkrát mi šlo hlavně o to, aby závodění bylo co nejlevnější, což kvůli početnému zastoupení těchto aut BMW plní.

Mohl bys nám ho, prosím, více popsat? 🙂
Stávající auto, které mám je BMW E30 coupe s motorem V8 4.0 M60B40, výkon nikdo neměřil, auto ladil Marco Zakouřil se závodní jednotkou Ecomaster, mohlo by mít ke 300 koním.
Vcelku je to výborné auto co do údržby, spolehlivosti, nenáročnosti je velice snadno ovladatelné.
Jeho slabinou pro mě jako jezdce je momentálně už malý výkon a nedostatečné rejdy. Vše by se dalo upravit, dal jsem se ale na cestu stavby nového auta a E30 se může upravovat až bude nové auto pojízdné a vychytané od bolístek batolete…

Z nejmenovaných zdrojů vím, že se chystáš přesedlat z BMW na něco jiného. Prozradíš fanouškům, o co se jedná?
Ano a jsme u toho 🙂 Do sezóny 2020 chci jet už nově postaveným autem Nissan PS13.
Auto je stavěné od podlahy, skelet otryskán, předělané řízení z pravé strany na levou, odlehčené, lakované, venkovní díly zatím laminátové (uvidíme, jestli se to osvědčí). Kvůli motoru jsem koupil havarovanou Corvettu C6, kterou jsem rozebral na díly a ty rozprodávám, aby mě motor vyšel na co nejméně. Ten jediný jsem si nechal.
Tedy v Nissanu je motor LS3 (6200 ccm) se zatím neznámým výkonem. To uvidíme až po nalazení na brzdě. Rád bych ale 450-500ps. S tímto výkonem bych chtěl odjet příští sezónu, v té další pak uvidím, jak velké úpravy podnikneme.

Drift je jeden z nejnáročnějších motorsportů. Nejen po časové a psychické stránce, ale hlavně po té finanční. Máš nějaké partnery nebo sponzory, kteří ti pomáhají?
Ano, s partnery je to složitější. Nechci nikde somrovat a škemrat o peníze, ale v roce 2020 se přeci jen pár partnerů sehnat povedlo. Tím zásadním je Firma Fopros Ltm sro – Číštění DPF filtrů, která se zabývá čištěním filtrů pevných částic na všech vozech, včetně autobusů a nákladních automobilů.

Vlastně by mě zajímalo, jak si se k něčemu takovému jako je jízda bokem vůbec dostal?
My jsme s bráchou jezdili X let na závody jen koukat a mrmlat, že si taky koupíme káru a zkusíme to, vždyť na tom přece nic není. Dlouho ale trvalo, než jsme to opravdu udělali. Jednak chyběl první krok a nějaký start a potom jsem měl obavy, že mě to pohltí, jako vše, co začnu dělat. Neumím se jen tak bavit a dělat něco jen napůl. Takže buď bych byl levej a přestal bych hned na začátku znechucený nebo jen z části jako teď a hold tomu propadnu.

Krom přechodu ze SEMI-PRO do vyšší kategorie PRO, máš nějaký jiný cíl, který by sis rád splnil?
Chtěl bych, aby v následující sezóně auto makalo bez poruch a splnilo moje očekávání. Umístění ukáže sama sezóna, vysoké cíle si zatím nekladu, ještě jsem v novém autě ani nejel…

Otázka na závěr: Čím si tě dokážou lidé získat?
To záleží, jak mám otázku pojmout. Jestli myslíš lidi, které znám a nějak se mnou spolupracují, tak spolehlivostí a tím, že se mnou jednají na rovinu.
Jestli pak myslíš lidi, které neznám, tak bohatě stačí když mi fandí (nebo celkově našemu týmu DRIFT brothass 🙂
