Driftlife.cz

Rozhovor: Letošní držitel stříbra Denis Cozlovschii z TOP 3 v kategorii STREET +

Datum narození: 05.01.1993
Auto: Nissan 350z
Motor: 3.5L VQ35DE
Kategorie: STREET +
Startovní číslo: 775

Čau Deny,
asi ti je jasné, že se musím pozastavit nad Tvým jménem. Abych řekla pravdu, tak si ho stále nemůžu zapamatovat. I přesto, že žiješ v ČR, prozraď nám, prosím, odkud pocházíš a něco málo z tvého osobního života.. 🙂

Ahoj,
mě to bylo naprosto jasné, každý se nad mým jménem tak trochu pozastaví a neví jak ho přečíst. Normálně se mám psát Kozlovský, ale český úřad mi to tak trošku pozměnil, i když nevím proč.

Pocházím z Moldavska, je to malá země na východu Evropy. Přibližně v 10 letech jsem se přestěhoval s rodinou do Česka. Původně nejdřív do malého města poblíž Liberce, ale po nějaké době jsme se rozhodli přestěhovat do Prahy. Bydlím zde v podstatě doteď až na jeden rok, co jsem ještě stihl bydlet v Kanadě se svojí manželkou. Ale v soukromém životě nám to bohužel nevyšlo, takže jsem se před rokem vrátil zpátky do Čech, kde musím říct, že je opravdu nejlépe.

Je mi 26 let a momentálně pracuji jako automechanik ve svojí malé dílně kousek za Prahou.

Co tvůj volný čas? Věnuješ se i něčemu jinému než jsou auta?

Co se týče koníčků, tak před driftama jsem jezdil hodně na BMX-ku, kde jsem se vlastně seznámil s Honzou Linhartem a pak nějak přišla éra BMW a místo hobby, jsem se po večerech začal šťourat v autech a láska z BMX přešla na auta a od BMW zase k jízdě bokem.

Kde se vzala poprvé myšlenka, že by ses mohl věnovat driftu?

Myšlenka driftovat vznikla hned, když jsem si koupil svoje první BMW 316i a asi jako každý majitel zadokolky, jakmile trochu napršelo, nasněžilo, běžel jsem ven a zkoušel, co všechno to umí – neumí. Ale s driftem jsem se seznámil poprvé, když jsem přijel na sraz BIG BMW v Milovicích, kde lítal bokem Martin Mašek se svou E34 V8. V tu chvíli jsem hned věděl, co chci dělat dál v životě 🙂 …

Mám dojem ale, že byl zrovna rok 2014 a na své první drift auto jsem si musel počkat až do roku 2017. Ten rok jsme s kamarádem koupili na půl auto E36 325i a tím to vlastně všechno začalo.

Co tvá rodina a nejbližší? Jak berou tvou vášeň k motorsportu?

Co se týče rodiny, mám tu nejlepší podporu, jakou si jen můžu přát, vzhledem k tomu kolik peněz v tom nechávám, tak mě podporují, fandí, jezdí na závody, atd… Takže mě to hodně motivuje nevzdávat se a snažit se předvést co nejlepší výsledek.

Tímto jim samozřejmě chci moc poděkovat.

Co se týče výběru auta, koukám, že jsi vsadil na Japonce. Za mě dobrá volba. Co tě k tomu vedlo?

K výběru zrovna 350z, mně samozřejmě vedl můj sen, který jsem měl už od malička. Zetko se mi vždy strašně moc líbilo, plus má dobrou pověst a hodně výkonu za málo peněz s hodně malou poruchovostí.

Odjezdil jsem celou sezónu, řekněme cca 15 závodů a na tom autě jsem dělal jenom olej, takže jsem strašně moc spokojený s výběrem auta.

Mohl bys nám ho podrobněji popsat?

Jedná se o Nissan 350z z roku 2006, motor je tam klasický 3,5 l šestiválec o výkonu 206 kW (cca 280hp), na kterém zatím neproběhly žádné úpravy.

Jak asi všichni vědí, je to dovezené z Anglie, takže je tam pravostranné řízení, které mi strašně moc vyhovuje. Hodně lidí se často ptá jak dlouho jsem si zvykal, pro mě to byla otázka pár dnů a určitě bych do toho šel znovu. A co se týče celkových úprav, tak klasické věci jako zavařený diferenciál, sportovní volant, hydro ručka, sportovní sedačka, pásy, stavitelné ramena vepředu, vzadu a to je tak asi všechno.

Po skončení sezóny bych ho chtěl celý rozebrat, všechno očistit, opískovat, přetěsnit, nakoupit pořádný chladič oleje, pořádný podvozek, všechno to složit a užívat si další sezónu bez oprav.. 🙂

Momentálně jsi zakončil letošní sezónu v kategorii STREET+ druhým místem v rámci CDS, za které ti moc gratulujeme. Jaké máš představy o tom, kam by ses chtěl dál posunout?
Máš nějaký cíl do budoucna? Něco, co by sis chtěl splnit?

Představa byla samozřejmě jasná – umístit se, co nejlépe to jde a myslím si, že se zdařilo. Být jako druhý za Grejťákem je skvělý výsledek.

Plán do budoucna je, že by chtěl samozřejmě hlavně dál jezdit. Být ve skupině SEMI-PRO by bylo skvělé, ale zároveň je to finančně asi třikrát náročnější a už to přestává být taková zábava.

Každá zábava něco stojí. Jak jsi na tom ty, co se týče finanční podpory? Máš nějaké sponzory, partnery nebo někoho blízkého, kdo ti pomáhá splnit si sen?

Všechno si platím sám a mám pouze jednoho sponzora – Autoservis H+J, který mi půjčuje plaťák na závody a můžu u něj likvidovat pneumatiky zdarma, ale i taková podpora mi hrozně moc pomáhá. Do budoucna by to chtělo určitě víc takových firem, které podporují drifty.

Jak vnímáš pravidla a celkově systém CDS? Je něco, co by jsi změnil nebo co se ti vyloženě nelíbí?

Co bych změnil? Asi by se něco našlo, ale nejsem zastánce říkat jenom ty negativní věci, protože si myslím, že to ničemu extra nepomůže.

CDS určitě dělá všechno proto, abychom měli ty závody co nejlepší a naopak chci pochválit, že nás nechávají jezdit tandemy v trénincích. Jako řidiče nás to strašně moc posouvá dopředu, hlavně nás to i o to víc baví a těšíme se na každý další závod.

Otázka na závěr: Kdyby jsi mohl mít v životě jistou jednu jedinou věc, která by to byla?

Jistou jedinou věc? Nejspíš by to bylo zdraví jak moje, tak mé rodiny a přátel. To je totiž to nejdůležitější, co k životu potřebujeme.

Pampeliška

Pampeliška

Srdcem i duší hudebník, spisovatel a budoucí maminka. Kromě jiného čokoládofil milujicí gumové medvídky i když je ji líto je jíst 😅

Přidat komentář