Datum narození: 30. 4. 1988
Auto: BMW M3 E92
Motor: M50B25 turbo
Kategorie: PRO
Startovní číslo: 850

Ahoj Michale,
dříve než tě začnu vyslýchat ohledně závodů, mohl bys nám o sobě něco povědět? 🙂
Ahoj,
bydlím v Chotětově, do práce to mám kousek, je mi 31, pracuji jako blázen ve své firmě BMW vrakoviště Chotětov. Zabýváme se prodejem náhradních dílů a servisem pro vozy BMW.

Rodina mě ve všem 100% podporuje, včetně mojí snoubenky Nikoly i vzdálenějších příbuzných. Většina rodiny dokonce pracuje pro mě a dá se říct, že i všichni zaměstnanci jsou naši společní přátelé, takže jsme taková rodinná firma a jezdíme spolu i na závody. Máme společné cíle a budujeme spolu něco, co by jiný sám nezvládl.
Nyní stavíme nové auto, stěhujeme firmu a mimo jiné plánujeme stavbu rodinného domku, takže já i celá firma máme hodně napilno.

Asi netřeba zdůrazňovat, že drifting je velkou součástí Tvého života. Ale měl jsi i před motorsportem nějaké jiné koníčky? Něco s čím si začínal a bavilo tě to?
Ano, mimo driftu se věnuji například cyklistice, veslování, otužileckému plavání, běhání na lyžích nebo snowboardu. Ale v létě bohužel není moc času navíc.



Taky mám hodně rád svou sbírku veteránů BMW.


Jinak jsem se účastnil ve volném čase i demonstrace proti Babišovi. Myslím si, že rozhodně nic kolem tohoto člověka není v pořádku..

Proč sis vlastně vybral zrovna jízdu bokem? Jak si se k tomu vůbec dostal? Je tolik jiných adrenalinových sportů.. 🙂
Já si koupil v roce 2006 první BMW E30 a po cca 3 km jsem už jel bokem, ani nevím jak…takže to byla časem jasná volba a asi mě nikdy nic víc nebavilo než drift.

Pro mě osobně bylo velmi důležité se to naučit opravdu dobře a stále se chci zlepšovat.

Co se týče auta, tak z mého holčičího pohledu mě zajímá jen barva, rychlost a komfort. Máš nějakou citovou vazbu zrovna k BMW? Nějaký konkrétní důvod, proč jsi zvolil právě tohle auto?
Já žiju nejen driftem, ale i značkou BMW…modrobílý znak mě pronásleduje ve dne v noci, je to srdcovka.
Nakazil jsem láskou k BMW i driftu desítky lidí kolem sebe, takže je to velice nakažlivé.

Pojď se s námi prosím podělit o to, co se skrývá pod kapotou 🙂
Pod kapotou mojí E92 M3 se skrývá motor M50B25, objem válců je 3000ccm, turbo tlačí 2,1-2,3 baru a dodává to na kola 900koní, 1200nm.

Co se týče závodů, za letošní sezónu jsi vyhrál v rámci CDS titul Mistra ČR, za který ti samozřejmě moc gratulujeme. A nejen to. Dokonce jsi nás nedávno reprezentoval v Itálii na FIA Motorsport Games 2019, kde ses dostal do finále a získal jsi krásné druhé místo, na které můžeš být opravdu pyšný. Určitě musíš mít velkou radost.
Určitě mám z letošní sezóny velkou radost. Bylo to velice náročné po všech stránkách a to nejen pro mě, ale i pro mou rodinu a můj tým, kterým za to patří velký dík a podíl na úspěchu, který jsme dokázali.

Jsem rád, že nejen v ČR, ale i v zahraničí jsem více a více respektovaným jezdcem, dejme tomu i s výjimečným stylem jízdy, takže nejsem jen nějaká šedá myš vzadu, ale vždy jsem slyšet a vidět.

Těší mě to, že mě i přesto má asi většina lidí kolem driftu ráda a jsem jim vzorem, i když samozřejmě budou tisíce lidí, kteří mě nemohou vystát. Je mi to jedno a soustředím se na ty, které mám rád já a kteří mě podporují – ostatní neřeším.

Co plánuješ a na co se můžou fanoušci těšit v příští sezóně 2020?
Nové auto a jinak vše stejné jako letos – DMEC, CDS, Pezinská baba, exhibice a na závěr sezóny možná opět FIA Motorsport Games, pokud se podaří vyjednat lepší podporu od Autoklubu.

Ve světě driftingu je nepostradatelnou součástí ten správný tým lidí, kteří tě podporují, pomáhají a jsou ti plně k dispozici. To samé platí i pro sponzory, partnery nebo rodinu, která v určitých chvílích dokáže být tou nejlepší oporou. Můžeš nám říct jak je to u Tebe ? 🙂
Samozřejmě by to bez perfektně fungujícího týmu nešlo a bez podpory celé rodiny, mé firmy a sponzorů bych jistě také nedosáhl takových výsledků.
Největší dík patří celé mé rodině, týmu (headmechanik – Tomáš Trefil, mechanik – Jirka Drazdík, spotteři – Aleš Síla, Filip Spazier, Milan Jirčík, koordinátor – Václav Reichert, mechanici – Víťa Vavrečka, Sanka, Martin Kondula, Libor Okénko, Miloš Repáň, kuchaři – Daniela Reichertová, Nikola Kadeřábková, Lenka Drazdíková, fotograf – Marek Bernard, kameraman – Chosé a Aleš Vodseďálek, střihač – Jakub Macháček, nakládání a vykládání vybavení před a po závodě má na starosti Martin Kosina včetně skladu pneumatik.

Bez nich by to jistě nešlo, takže mají velký podíl na našem společném úspěchu v roce 2019 a věřím, že 2020 bude ještě lepší.
Dlouhá léta se vzájemně podporujeme s celým týmem CDS v čele s Alešem Sílou, Pepou Strnadem a skvělým komentátorem Martinem Krpatou – jejich podporu také nelze vyjádřit slovy.

Drift a Ty už jste jednoduše životně spjati. Ale přece jenom, existuje něco, co od tohoto koníčku očekáváš?
Já očekávám, že bych mohl získat více sponzorů a přes zimu pro to uděláme maximum. Chci se posunout s novým autem mezi nejlepší v Evropě.

Otázka na závěr: Co bylo největší dobrodružství Tvého života, jak v osobním, tak ve sportovním odvětví?
První návštěva legendárního závodu v Norsku, Gatebil v roce 2014. To bylo opravdu šílené a od té doby se moje životní cesta vydala směrem stlačeného vzduchu v sání, protože to je opravdu peklo.
