Rozhovor: Michal Šubrt - průběžně vedoucí jezdec SEMI-PRO

Datum narození: 09.07.1980
Auto: BMW E30
Motor: M60 B40
Kategorie: SEMI –PRO
Startovní číslo: 327

Ahoj Michale,
jsem ráda, že jsme si našli oba dva čas. I přesto, že tě určitě někteří znají, tyhle otázky neminou nikoho. Mohl bys nám tedy něco málo o sobě říct? Kolik je ti let, kde bydlíš a pracuješ a jak ses vlastně ocitl ve světě driftu?

Ahoj, takže je mi 39 let a bydlím v malém podkrkonošském městečku Žacléř. Zde také s kamarádem provozuji již několik let autoservis, kde pracuji jako automechanik a trávím tady většinu svého času. Drifty jsem objevil v době Mimoňských válek, kde už tenkrát jezdili bratři Bezouškové.

Poté, po několika letech, jsem začal jezdit jako divák na závody do Hradce Králové a do Sosnové, kde jsem se poprvé svezl v drift taxi. Od té doby jsem věděl, že tohle chci zkusit 🙂

Myšlenku, že si auto postavím sám, jsem z nedostatku času zamítl a taky jsem si nebyl jistý, jestli mi to půjde. Začal jsem tedy sledovat prodeje aut na drifty, to také nějaký čas trvalo. Přesně do doby, než jsem objevil nabídku Honzy Hejdy, který prodával svoje BMW E30. V tu chvíli jsem věděl, že ji nutně potřebuji.. 🙂

Po 14.dnech jsem s ní jel na první závody do Sosnové, v kategorii STREET, kde se mi podařilo zajet nějaké body v kvalifikaci a tím to vlastně vše začalo. To bylo v roce 2016.

Začátky a první Michalovo auto

Nejde si nevšimnout, že máš moc krásnou rodinu, která tě navíc i dost podporuje v tom, co děláš. Určitě jsi za to moc rád.

Ano to jsem a moc. Bez této podpory bych si to určitě tak neužíval.Velké díky patří mojí přítelkyni Romče, která mě doprovází na závodech, stará se o veškeré zázemí a se vším mi pomůže. A hlavně jí to baví, takže si závodní víkend užijeme oba dva jako dovolenou.. 🙂
A také ji musím poděkovat za trpělivost, kdy volný čas trávím prací na autě a přípravě na závody.

Poděkování patří i mému bráchovi, který i když uznává spíše čistou stopu, mi na závodech vždy poradí a pomůže s nastavením auta a najížděním trati.

Určitě je pro mě tato podpora hodně důležitá a moc si toho vážím.

Vždy mě zajímalo, když někdo jede po trati, na co při tom myslí. Jak to máš ty? Honí se ti v průběhu závodu něco hlavou?

V průběhu závodu jsou ty myšlenky snad jen při čekání na startu před kvaldou a to typu ,,Hlavně to úplně neposer.”

Jinak, když už se odstartuje, jdou všechny myšlenky stranou, nastoupí adrenalin a užívám si jízdu.

Máš i nějakého jiného koníčka? Něco, čemu se rád věnuješ i mimo svět motorsportu?

Vždy mě bavilo vše, co vonělo benzínem. Motocross, čtyřkolky, autocross, to všechno jsem si vyzkoušel, ale teď už na to moc času nezbývá, jen občas se jdeme projet s rodinou na čtyřkolce.
Práce a drifty mě stojí totiž většinu času, ale když se najde volná chvilka, tak jsou to výlety s rodinou, v zimě lyže, brusle a posilka.

Když se vrátíme zase zpět k autům. Co ovlivnilo Tvůj výběr vozidla? Proč sis vybral zrovna BMW?

Výběr auta byl jednoduchý. Už od mládí se mi moc líbilo BMW E30, hlavně M3. To hrálo velkou roli při pořízení již zmiňovaného prvního auta, které jsem ale po roce a půl prodal, protože jsem chtěl dvoudveřovou karoserii s motorem V8. A to jsem našel, i když v dost žalostném stavu, u sousedů v Polsku. Čekalo mě tedy nespočet hodin strávených v dílně, jak při vyvaření karoserie, tak výroba ochranného rámu, lakování a spoustu dalších úprav potřebných k tomu, aby auto splňovalo závodní předpisy.

S tímto vozem jezdím již druhou sezónu a už teď vím, že se s ním nikdy nerozloučím.

RD1 Transport Projekt – Most 

Můžeš nám ho podrobněji popsat?

Je to BMW E30 rok výroby 87, motor M60 B40, sériová řídící jednotka, výkon neměřen, ale papírově 286 koní, tedy nic úchvatného.

Oblaky dýmu za mnou sice úplně nejsou, ale zatím se mi větší technické problémy vyhýbají a já si tak můžu užít ježdění a sbírat cenné zkušenosti.

Máš nějakou představu do budoucna? Něco konkrétního, co od toho očekáváš?

Pro letošní rok mám v plánu jet celý seriál závodů CDS. K tomu mě i trochu nakoplo vítězství 1.závodu v Mostě a získáním bodů i v dalších závodech, které mi zajistili 1.místo v tabulce, ne však s velkým náskokem, ale i přesto se pokusíme bodovat i nadále.

Co se týká následující sezóny, jsem si vědom limitu auta a stále se zvyšující finanční náročnosti, takže plán na příští sezonu není ještě jistý. Určitě snaha posunout se někam dál by byla, ale budu vycházet ze svých možností, takže uvidíme co přijde.

Jsem si jistá, že většina jezdců si financuje drifty i prostřednictvím práce, kde si vydělávají. Ale je fajn mít nějaké sponzory, kteří dokáží dost pomoct v mnoha věcech. Máš někoho takového?

Zatím žádné sponzory nemám, kromě autoservisu Šubrt. Vše zatím táhneme sami. Je jisté, že pro případný další posun to bez sponzorů půjde těžko, ale zatím jsem si říkal, že musím mít nejdřív nějaké výsledky, abych mohl někoho oslovit. Takže uvidíme na konci sezóny.. 🙂

Poslední otázka na konec: Která kritika v životě tě výrazně posunula vpřed?

Kritiku z okolí možná tolik nevnímám, ale jak v životě, tak při závodění jsem vůči sobě nejvíc kritický já sám a samozřejmě si říkám, jestli to nešlo udělat lépe… Takže poučení je asi vždy z vlastních chyb a snaha se na příště zlepšit.

Pampeliška

Pampeliška

Jsem srdcem i duší hudebník, spisovatel a maminka. Kromě jiného čokoládofil milujicí gumové medvídky, i když je mi líto je jíst 😅 ... Jestli se chceš se mnou bavit, dej mi čokoládu