Driftlife.cz

Rozhovor: Michal Vychodil – Co nám o sobě, o rodině, svém autě a svých plánech řekl druhý vicemistr kategorie PRO?

Datum narození: 11.06.1992
Auto: Nissan Skyline r33 GTS-T
Motor: RB25DET NEO
Kategorie: PRO
Startovní číslo: 913

Ahoj Míšo,
než se začneme věnovat samotným závodům, řekni nám, co je u Tebe nového? Jak se ti daří, kde teď bydlíš a pracuješ a jak to máš s osobním životem?
🙂

Ahoj Miláčku :-* 😛
Mimo závody je toho u mě nového spousty :). Nedávno jsme se s přítelkyní (mnou, pozn. Redakce 😀 ) a budoucím potomkem, který co nevidět vykoukne na svět, přestěhovali z Moravy do Chrudimi za lépe placenou prací, kterou je automechanik v autorizovaném servisu Hyundai v Pardubicích – Dražkovicích a to především z důvodu, aby jsem naší budoucí rodince poskytl obstojné zázemí, a přesto se dál mohl věnovat driftování jako tomu bylo doposud. Není to úplně nejjednodušší změna v mém životě, ale věřím, že jakmile se tu pořádně usadíme, bude nám tu fajn a dál se budu věnovat tomu co mě naplňuje (a vychovávat nového driftera 🙂 )

Neměli jsme možnost zjistit, čemu jinému se mimo svět motorsportu vlastně věnuješ. Je něco, co tě baví? Co rád děláš mimo závodění?

Vzhledem k tomu, že je na cestě potomek, času na jiné aktivity je ještě méně než tomu bývalo. Většinu volného času trávím teď s přítelkyní, v brzké budoucnosti se budu věnovat hlavně klukovi :)..

Mimo motorsport je to pak vidina, že se někdy naučím na klávesy, které přestože doma mám už spoustu let, tak na ně nic moc neumím :D.. Taky se rád věnuji svému kocourovi Damiánovi, je to takový můj věrný kámoš 🙂

Co se týče driftu.. je obecně známo, že jsi s tím začal už v dětství skrze simulaci Live for Speed. Ale napadlo tě vůbec někdy, že by se dětský sen mohl prolnout do reality a tím si tak splnit to, co sis přál?

Velmi stroze – nenapadlo. Ani mě v té době nenapadlo přemýšlet nad tím, že by jsem opravdu někdy závodil. Dokonce ani v momentě, když jsem v roce 2013 poprvé vyrazil sám přes celou republiku kouknout na drifty v Sosnové mě nenapadlo, že bych někdy mohl být toho „cirkusu“ součástí, nedejbože se stát mistrem.

Nepocházím z „autíčkářsky“ založené rodiny, ani jsem nevyrůstal po boku kamarádů s podobným koníčkem. Dohromady s mojí povahou ne-dvakrát „průbojného“ člověka, jsem se i v myšlenkach držel tak nějak při zemi. V podstatě se ani nedá říct, že bych si splnil dětský sen, takhle jsem nad tím nepřemýšlel. Prostě jsem jen dělal to, co mě bavilo, bez ohledu na stereotypy v mém okolí. A to mě dovedlo až tam, kde teď jsem. Dnes si už nedokážu představit můj svět bez driftu, podrobuji tomu v rámci možností vše 🙂

Pár lidí si možná pamatuje úplně první auto, se kterým jsi začínal v tehdejším STREETU (dnešní SEMI-PRO) – BMW E36 325i Coupe. Ale mě by spíše zajímalo, se kterým autem ses učil jezdit, než ses začal účastnit CDS.

To bylo XRT, později FZ5 v LFS :D… V reálném životě, pokud nepočítám rozflákané Fiat Uno o svodidla na zasněženém kopci :D, to bylo BMW e36 Coupe 318IS se zvárosvorem, skořápkou, tříbodovými pásy a vyházeným interiérem, které jsem si pořídil v 19ti letech a lítal s ním po volných plochách v Moravskoslezském kraji.

Zpětně to vnímám jako skvělý nástroj pro začínajícího driftera a to jednak díky velmi „hodnému“ chování sériové 36ky se sériovou geometrií, takže mě za volantem nečekalo žádné zápasení s ovladatelností vozu. Přesto jsem však díky nízkému výkonu kolem 140HP a váze přesahující 1300 kg, neměl jednoduchou úlohu v případě udržení auta v boku s plynulými přehozy atd. To člověka naučí využívat každou kobylku z motoru tam, kde je to potřeba a tyhle zkušenosti pak převést i do řízení silnějších vozů, jako byla v mém případě 325ka, později V8 a nynější Skyline (který teda moc silnější než V8 nikdy nebyl, spíše naopak :D). Tato potencionální výhoda se však s dnešním trendem hodnocení závodů vytrácí a už na tom CO a JAK člověk řídí moc nesejde. Nic proti ničemu, když na to přijde, vrátíme se do ulic a závodění přenecháme „povolanějším“.

Každopádně dobrého řidiče, nedělá dobré auto, takže jakýkoli pelech s malým výkonem jako byl ten můj, je minimálně do začátku čupr volba 🙂

Z BMW jsi přešel na Japonce, konkrétně na Nissan Skyline R33 GTS-T, se kterým jsi i vyhrál titul Mistra ČR v kategorii PRO za minulou sezónu. Co tě vedlo k výběru auta?

Dobrá otázka 😀 .. Byť to je z dnešního pohledu minimálně ujetá odpověď, byl to víceméně racionální výběr podpořený srdíčkem. Když jsem dostal poměrně slušný sponzorský dar od Auto-Slavíček, Dirt Drift and Tunning Session a www.reton.cz, bylo na místě přemýšlet, jak s penězi naložím. Investovat do už řádně omláceného BMW s V8 se jevilo jako kontraproduktivní, už jen díky nevyhovujícímu rámu nebo v případě turbo přestavby nutnosti jinak uložit motor, tím pádem ve finále nová stavba na opoužívaném základu. Takže byla ve hře nejprve nová 36ka s JZ,RB,LS,M5 či podobným potentním motorem.

Při brouzdání internetem a přemýšlení nad reálnými možnostmi realizace projektu (které s mým zázemím nebyly kdovíjak optimistické, pokud jsem chtěl mít auto u sebe) jsem postupně došel na to, že je v mém případě nejrozumnější volbou koupit onen potentní motor už i s kastlí, do které patří 🙂 – easiest way. Spolu s drobnou konzultací s Liborem Okénkem nebylo daleko od výběru Skylina R33, který se v UK pohybuje od 150ti kč za plně pojízdný kus s rb25det pod kapotou, dobrý nápad, že? 😛 .. To, že se to celé tak trochu zvrtlo a především díky mé nezkušenosti, je v autě nasypáno mnohem víc, než bylo prvotně v plánu, versus to, jak by za ty prachy dnes mělo vypadat, by bylo povídání na delší dobu :D.

Jednoduše jsem to nezvládl a pak to lepil přes mrtvoly, aby to alespoň nějak jelo. Vtipný je na tom fakt, že v sezóně, kdy jsem s ním vyhrál mistra, mělo méně výkonu než předešlá V8. Holt štěstí se mi lepilo na paty a já jel dokud jelo auto.

Když se ještě vrátím k původní otázce, Japonec byl vždy srdcovka, takže lituji možná peněz, co jsem promrhal mou hloupostí, ale určitě ne volbou auta, toho nedám z ruky 😀 🙂

Můžeš nám ho, prosím, více popsat?

Jedná se o Nissan Sykline r33 Gts-T s rb25det. Srdce mu tam bije z mladšího brášky r34 (no dobře tak ze Stagey :D) a to RB25DET NEO, který produkuje o pár koníků víc, než s1-2, který se z výroby nacházel pod haubnami Skylinů a je i o něco potentnější než starší typ. Aktuálně se o řízení motoru stará sériová jednotka s nainstalovaným Nistune modulem. Turbo TD06-20g, vstřiky údajně 570cc z r35GTR (není pravda, průtok mají znatelně nižší, „mejd in čína“), freddy sání, front mount IC kit (opět šmejd z čajny bez voštin – nefunguje), 255l/hp pumpa in tank, upravené origo svody od Patrika Čermáka pro top mount instalaci turbíny, externí wg mejd in čajna, manual boost-t pro nastavení plnícího tlaku apod… To vše, spolu s padlými tlaky na dvou valcích kolem 7b dělá něco přes 330hp a 420Nm :)) (bude líp)

Co na autě ale opravdu funguje, je podvozek od českého Protlumu, spolu s kompletní sadou ramen v unibalech JDM world a těhlicemi gk-tech (rejdový kit).. to dělá z auta opravdu velmi dobře ovladatelného závoďáka, který se s troškou nadsázky řídí s prstem v nose a to i přes řízení na opačné straně než jsme zvyklí 🙂 Dál se jedná o takovou klasiku jako bezpečnostní rám od Botheho, homologované skořápky, pásy, hydru apod.

Co se týče letošní sezóny, mohli jsme vidět, že tě trochu zlobilo auto. Ale i přesto jsi zabojoval a získal tak titul druhého vicemistra ČR v kategorii PRO, za který ti samozřejmě moc gratulujeme. Už je sice po sezóně, ale je něco, co bys třeba udělal jinak?

Předně – Děkuji :). Je to tak trochu paradox, ale auto mě zlobilo asi o 990 procent méně než minulou sezónu. Bohužel si to „zlobení“ vybralo v nejnevhodnějších rozhodujících chvílích během ostrých jízd. Kolem a kolem jsem na něj však téměř nesáhl, proběhlo ladění od Libora Okénka (Wildwerke), který z něj vymáčkl poslední kapku sil na dva poslední podniky letošní sezóny a jinak auto pouze jezdilo.

Takže co bych udělal jinak? No možná lépe přidělal fastonek na odpojovači baterie, aby mě auto nekleklo uprostřed jízdy :D.. Ale rozhodně je třeba zapracovat na jakési organizaci týmu a zázemí, abychom byli na závodech ve větší pohodě, na čemž se pracuje 🙂

Plánuješ nějaké změny na sezónu 2020?

Jak jsem načal v předešlé otázce, změny se určitě dotknou fungování týmu jako celku, to jak „za oponou“ tak i na scéně – budeme dva 🙂 O koho se bude jednat si zatím nechám pro sebe, ale určitě sledujte moji stránku na facebooku R33 Drift team ;).

Co se týče techniky, tam plány byly, jsou a budou, ale jako vždy – vše bude záležet na financích a podpoře od sponzorů. Utáhnout vše z obyčejného „dělnického“ platu se stává nemožným. Konkrétní cíl je nějakých 500hp, ale reálný výsledek bude záležet na vícero okolnostech než samotném plánu. Každopádně vyjet s méně než-li 400 koníky by už postrádalo smysluplnost neustálého pokroku, který mě na mé cestě drží v ráži 🙂

V dnešní době každý koníček něco stojí. Ať už je to strávený čas, který do toho člověk dává nebo finance či veškerá energie. Takže člověk jistě ocení, když má kolem sebe lidi, kteří mu pomáhají a jsou mu oporou. Jak je to u Tebe? 🙂

Tak moji psychickou podporou jsi jistě Ty jako můj životní partner :), spolu se všemi členy rodiny a přáteli, kteří při mně stojí. Za tu materiální podporou vděčím nejvíce mému hlavnímu sponzorovi i nynějšímu zaměstnavateli Auto-Slavíček – CHAMPION MOTOR OIL, rodinnému podniku mého táty www.reton.cz a organizaci Drift School CZ, japanese custom car servise SK. V poslední době je to však především osoba jménem Libor Okénko se svoji dílnou Wildwerke u Kolína, kde auto aktuálně stojí a pracuje se na něm.

Libor nad autem strávil už nepočítaně hodin zamotaný v el. svazcích a řešením různorodých problémů, stejně tak mi ke konci sezóny dělal vynikajícího spottera a řekněme i trenéra a buzerátora v depu :D, za čemuž mu patří můj obrovský DÍK!

Otázka na závěr: Když si chceš udělat radost, které tři věci uděláš jako první?

Políbím svou přítelkyni, dám si smažák a večer zdrhnu protáhnout nějaký pekáč (aktuálně imaginární) na kopec 😀

Pampeliška

Pampeliška

Srdcem i duší hudebník, spisovatel a budoucí maminka. Kromě jiného čokoládofil milujicí gumové medvídky i když je ji líto je jíst 😅

Přidat komentář