Rozhovor: Novinky z osobního i driftovacího prostředí aneb jak je na tom Martin Pompa a jeho nový drift-projekt.

Datum narození: 1.5.1989
Auto: BMW E36 M3/ NiSSAN SILVIA S14a
Motor: S50B32/ 2JZ GTE VVTi
Kategorie: SEMI – PRO
Startovní číslo: 49

Ahoj Martine,
i když si nemyslím, že bys byl neznámý, přesto tě poprosím, abys nám prozradil něco o Tvém osobním životě. Kde momentálně bydlíš, pracuješ, kolik ti je a co tě vedlo zrovna k driftům.

Ahoj, pochazím z Jablonce nad Nisou, je mi 30 let a od školy se živím jako automechanik.

Drifty jsem objevil v době, kdy jsem sháněl a následně koupil E36 M3. Samozřejmě nějaké povědomí o driftu jsem měl i předtím, ale hlavně díky pořízení tohoto auta, jsem se začal zajímat víc.

Dodnes si vybavuji video jezdce Wertheima, který právě s tímto vozem jezdil a pak už to šlo ráz na ráz.. 🙂

Všimla jsem si, že ses v minulosti věnoval i kolu. Moc se v tom nevyznám, ale mám dojem, že to bylo na styl BMX Street. Oproti jízdě bokem je to něco úplně jiného 🙂

Jo, to je pravda. Kolu jsem se věnoval snad už od základní školy a dodnes na to hrozně rád vzpomínám. Asi nejlepším trikem mojí ,,BMX kariéry” byl tenkrát backflip. S postupujícím věkem, ale člověk dostává zábrany a jednoduše si tolik netroufne.

Zrovna nedávno jsem se byl projet, měl jsem strach, aby mě to kolečko vůbec uvezlo a byla z toho akorát odřenina.. 😀

Oproti jízdě bokem to vlastně taková změna není, jen BMX vyměníš za BMW.. (haha) Ne, určitě to vyžaduje trochu jiné schopnosti, ale freestyle na kole je vlastně něco podobného jako jízda na trati. Je potřeba předvídat, být precizní, načíst trasu a výplava adrenalinu je úplně stejná.

Máš nějaké i jiné koníčky? Něco, čemu se rád věnuješ ve volném čase?

Momentálně je mojí hlavní volnočasovou aktivitou práce na rodinném domku a garáži. Právě tato aktivita mi letos dost zasahuje i do závodní sezóny. Jinak se sem tam jdu pobavit s přáteli nebo si zahraji na Playstationu.

V roce 2017 jsi dělal kompletní přestavbu u vozu, se kterým momentálně jezdíš. Můžeš nám ji přiblížit?

Ano, rok 2017 byl zlomový v tom, že bylo potřeba z toho prakticky sériového BMW E36 M3, udělat závodní auto. Bylo mi líto řezat do originálu M3, takže jsem pořídil holou kastli E36 coupe a ta se nechala vyztužit a vyrámovat.

Dále se dal nový stavitelný podvozek, rejdový kit, stavitelná zadní ramena a zavařený diferenciál s krátkým převodem. Trochu jsem se zasekl na elektrice, chtěl jsem jít do sériové jednotky, ale nakonec jsem zvolil jednotku programovatelnou. Motor s převodovkou bylo to jediné, co se z původní M3 vzalo. Na závěr bylo zapotřebí upravit lemy kvůli rozšířeným nápravám.

Co máš v plánu na letošní sezónu? Pracuješ teď zrovna na něčem?

Pro letošek mi bude stačit, když se stihnu ještě párkrát svézt a jakmile je trochu volna, tak pracuji na novém drift-projektu – Nissanu S14a s motorem 2JZ GTE VVTi.

Proč ses rozhodl zrovna pro Nissan?

Nissan, konkrétně S14ka ve verzi ,,Kouki” je jednoduše srdcovka. Její typický zamračený pohled, silueta a způsob jakým se sama o sobě prezentuje na trati.

Je to samozřejmě věc vkusu, ale pro mě osobně nad S14 není a ten pocit, že jí mám v garáži je neskutečnej! Akorát bych potřeboval ještě jednu jako daily car.. 😀

Prozradíš nám jaké úpravy přesně plánuješ? Nebo to bude překvapení? 🙂

Úpravy, které plánuji, těch by bylo nespočet. K tomu, aby bylo všechno podle mých představ, potřebuji ještě mnoho času, mnoho financí a taky mnoho zkušeností.

Momentálním cílem je hlavně nastartovat a začít se s autem seznamovat, jelikož všechno bude jiné, než doposud. Jak jsem již uvedl, v Nissanu bude turbo-motor 2JZ, s jehož chováním nemám zatím žádné zkušenosti a výkonnostně se budeme pohybovat také někde jinde. Na konkrétní úpravy a další vývoj bych spíše odkázal na facebookové stránky (Martin Pompa – JBC Driftvillage) nebo Instagram (#martinpompa49), těžko se mi to nějak smysluplně rozepisuje, určitě bych na něco zapomněl.

Jen ve stručnosti, auto jako takové je vesměs poskládané, na nápravách, ačkoliv do budoucna mě úpravy karoserie a podobné věci určitě neminou. Na motoru probíhá celkem obvyklá úprava na single turbo a souběžně s tím řeším chlazení, vedení vzduchu a palivovou soustavu.

Jak financuješ tak náročný koníček? Máš sponzory či někoho blízkého, kdo ti pomáhá nebo to táhneš všechno sám?

Oficiálního sponzora nemám, mám pouze sjednané výhody nebo slevy u určitých firem. Takže to táhnu sám, respektive žijeme s přítelkyní na jedné hromádce, takže i díky ní je mi umožněno poměrně velkou část rozpočtu investovat právě sem.

Celkově mám od přítelkyně a její rodiny velkou podporu, její nadšení je někdy tak vydatné, že začínám pochybovat o tom, čí je to vlastně koníček.. 😀

Máš nějaké cíle do budoucna? Co bys rád zlepšil nebo kam by ses chtěl posunout?

V budoucnu bych se rád posunul o kategorii výš, tedy mezi profíky. Dále mě lákají zahraniční závody, což není vyloženě cíl, ale pár výletů za hranice bych rád absolvoval.

Otázka na závěr: Jaký byl Tvůj největší dětský sen a jak se odráží teď v dospělosti?

Když se nad tím zamyslím, tak mě žádný takový dětský sen nenapadá. Jako dospělák mám víc snů, než jsem měl jako dítě.. 🙂

Pampeliška

Pampeliška

Jsem srdcem i duší hudebník, spisovatel a maminka. Kromě jiného čokoládofil milujicí gumové medvídky, i když je mi líto je jíst 😅 ... Jestli se chceš se mnou bavit, dej mi čokoládu