Datum narození: 30.04.1998
Auto: BMW e36 compact 328ti
Motor: M52B28
Kategorie: STREET
Startovní číslo: 13

Ahoj Tádo,
přiznám se, že jsem byla zvědavá na tenhle rozhovor, protože pro mě a určitě i další čtenáře jsi tak trochu nováček. Tak nám o sobě něco prozraď 🙂
Jmenuji se Tadeáš Jagelka, neboli Táda – jak mi všichni říkají.
Pocházím ze Slovenska, ale už přes 5 let žiji v Liberci. Část moji rodiny je na Slovensku, tady mám pouze bratra, který co se týče závodů, mi hodně pomáhá. Samozřejmě mám i skvělou partu kamarádů, která mě v čele s mojí přítelkyní maximálně podporuje. Živím se jako mechanik v autorizovaném servise.

Jak prožíváš předvánoční šílenství? Těšíš se nebo to vůbec neřešíš?
Vánoce z osobních důvodů moc neprožívám. Tím, že jsem docela workoholik mě předvánoční šílenství obchází… díky bohu obloukem..

A co se týče tvého volného času, je něco, čemu se věnuješ i mimo motorsport?
Auta dělám prakticky pořád, každý den i mimo práci. Převážně jsem pořád zavřený v dílně a hrabu se v těch mých „krámech“.

Jak ses vlastně k driftu dostal? A proč ses rozhodl, že právě tohle je ten pravý koníček pro Tebe?
Před několika lety mě bratr vytáhl na drifty do Sosnové. Mám pocit, že to byl snad rok 2013, kde zrovna bylo veliké obsazení polských jezdců, kteří dávají driftu úplně jiný rozměr.
Pak už to šlo samo. Zima, první polo-BMW (e36 compact 318ti), shnilý jako nikdy…
Následovala další a další auta, ale ke Compactu jsem se zase s radostí vrátil.

Když se zaměříme na volbu tvého auta…. Máš nějakou citovou vazbu zrovna ke značce BMW? Nebo u ní nechceš zůstat?
BMW byla vždy moje krevní skupina. I když myšlenka JDM turbo motoru zní lákavě, omezený rozpočet přeje spíš BMW.
Jsou to skládačky (lego) pro velké kluky. Všechny zlepšováky jsou už dávno vymyšlené, tudíž člověk nemusí nic vymýšlet a jenom skládá.

Tak nám pojď říct, co máš pod kapotou 🙂 ..
Pod kapotou se mi za sezónu vystřídalo několik motorů – všechny stejné, m52b28, původem s 328i/528i, které kdysi dávno měly něco kolem 200 koní. Momentálně je tam třetí.
Jinak klasika, odlehčený setrvák, naladěná jednotka, rejdy, shortshift, hydroručka, všechno v polyuretanu …prostě drifťák.
P.S.: Je na prodej.. 🙂

Já ti chci moc pogratulovat, protože ač závodně jsi jel tento rok v rámci CDS úplně poprvé, rovnou sis odvezl pohár a titul mistra ČR v kategorii STREET. Musel to být pro Tebe bezva pocit.
Pocit to byl skvělý. Je to pro mě veliký úspěch a zároveň zkušenost do života. Díky tomu jsem si uvědomil spoustu věcí, které mi do té doby nebyly zřejmé.

Co plánuješ na příští sezónu?
Příští sezóna je nejspíš tabu, bohužel. Chci se zaměřit hlavně na svůj osobní rozvoj, jelikož sezóna byla náročná po všech stránkách, nejvíc po té finanční.

Máš nějaký svůj tým, který ti zároveň i pomáhá nebo jezdíš sólo?
Jsme spíše skupina se stejnou mentální poruchou, která si navzájem pomáhá. Jak jste si mohli všimnout na mém autě, jsme #brizamotorsport!

V sezóně jsme nastoupili se 3 auty, jedno bohužel jelo svůj první a poslední závod – jezdec Ruslan Brody (umřel mu motor) a druhý jezdec se zase z nedostatku času nemohl účastnit.
Všichni jsme nastoupili s compacty 328ti.

Jaké jsou tvé cíle do budoucna ohledně driftu?
Chtěl bych samozřejmě více jezdit, závody jsou pro mě něco neodolatelně skvělého, tudíž bych rád přestup do vyšší skupiny.
Na ten ale bohužel není momentálně „kapitál“, takže zatím snad jenom „ztrestat okresky a blízké okruhy“ v Polsku .

Otázka na závěr: Jaké jsou tři nejlepší vlastnosti, kterých si u lidí kolem sebe ceníš?
Rozhodně upřímnosti, ochoty a obětavosti.
