Datum narození: 5.5.1983
Auto: Nissan 350Z
Motor: VQ35DETT
Kategorie: SEMI – PRO
Startovní číslo: 564

Ahoj Pavle,
vzhledem k tomu, že se neznáme a víme o tobě jen pár informací, můžu tě poprosit, abys nám o sobě něco prozradil?
Je mi 36 let, rodinu zatím nemám. Po studiích na VUT a v zahraničí jsem bydlel 9 let v Brně. V roce 2018 jsem se přestěhoval zpět do Uherského Ostrohu. Odtud také pocházím.
Dříve jsem pracoval ve firmě UNIS, která se zabývala komplexními dodávkami vyšších investičních celků, jako je např. projekce a realizace rafinerií ve světě, v mém případě hlavně Irák, Bělorusko a Emiráty. Nyní však pracuji ve firmě Hanon, která se zabývá vývojem a výrobou automobilních komponentů pro McLaren, Porsche, Aston Martin, Jaguár atd. Do toho ještě učím na vysoké škole.

Ve světě driftu jsi teprve druhým rokem a minulý rok jsi si jako nováček, dokázal vybojovat celkově druhé místo v kategorii Street. Zajisté si měl velkou radost.
Tak určitě. Měl jsem radost a hlavně jsem zjistil, co mě opravdu v tomhle odvětví baví. Začal jsem jezdit na okruhu a posléze závody do vrchu, ale drifting je mnohem větší sranda.

Jaký máš celkový dojem z letošní sezóny?
Letošní sezóna je jedna velká porodní bolest auta. Vrátil jsem se k autu, se kterým jsem závodil dříve. Pochopitelně mnoho věcí a úprav pro drifting, plus výkon, ve kterých se projevily nedostatky. Což se dalo čekat, když se auto rozebralo do šroubku, vymyslelo a upravilo od začátku.

Pověz nám, jak si se vlastně dostal k driftu.
Vždy se mi to líbilo. Lidi toho více vidí. Já toho více vidím. Jiná parta lidí. A taky to není tak nebezpečné, drifting je nejbezpečnější motoristický sport.

Nějaké jiné koníčky momentálně máš?
Tak určitě… hokej 🙂
Baví mě hodně věcí, sportů a zábavy. Zkusil jsem téměř všechno, ale není na to tolik času.

Pěkné auto. Co ovlivnilo tvé rozhodování při výběru?
Chtěl jsem ho, získal jsem ho, upravil jsem ho a miluji ho, respektive ji + není to BMW. Jsem na ni zvyklý, dostupnost dílů je jednodušší než třeba u S14a, což jsem používal v loňské sezóně. Hlavně je vymyšlená a postavená od začátku spolu s kamarádem Dindosem. A to je nejcennější! Pochopitelně se na některých věcech podíleli i kamarádi, kterým všem moc děkuji. Taktéž i MGE performance.

Můžeš nám ho více popsat?
Nissan 350Z s originálním motorem VQ35DE se dvěma turbodmychadly, který disponuje uškrcenými 575 koňmi a 657 Nm na kolech. Motor je pochopitelně upraven, vylepšen a vymyšlen trochu jinak. Zbytek je upraven „standardně“ pro driftovací auta.

Když jsi začal s tímto druhem motorsportu, určitě jsi musel čekat, že to bude těžší z hlediska nákladů. Získal jsi během té krátké doby nějaké sponzory či partnery? Nebo si vše platíš sám?
Dříve ano. Prvním věřitelem byl pan Jiří Kovář, majitel firmy UNIS, kterému moc děkuji. Momentálně to táhnu sám. Výhodou je, že se nemusím nikomu zavazovat, fotit, vystavovat, hnát se za něčím nebo plnit podmínky. Každopádně nevýhoda je jasná a někdy bolestná.

Máš nějaké představy do budoucna, čeho konkrétně by jsi chtěl dosáhnout?
Dohromady ani ne. Užít si to a popřípadě jiným udělat radost.
Nerozesmát to někde, a když už, tak ať to vidí lidé a mají z toho alespoň pozdvižení (já u toho ale budu brečet). Pochopitelně sebe udržet v plném zdraví, to je nejdůležitější.

Otázka na závěr: Máš nějaké zásady, kterým zůstáváš věrný?
Zážehovým motorům, zbytek je osobní.
Mám, ale přání. Přál bych si, aby tento sport zůstal jaký je a nedostal se tam, kde je většina sportů v dnešní době. Což pan Aleš Síla a ostatní začali velmi dobře a přeji jim, aby to udrželi i nadále. Jelikož z hlediska bezpečnosti, nárokům, posouvání se a atraktivnosti je velmi náročné.
