Zdravím všechny fanoušky driftu a čtenáře časopisu Driftlife.
Jak všichni jistě víte, drift vznikl v pol. 60. let v Japonsku, a tak jsme se rozhodli rozšířit a oprášit staronovou rubriku “zahraniční scény”. A já jsem moc ráda, že jsem si pro vás mohla připravit interview s loňským šampiónem slavné D1GP!
A tím je již zmíněný Masanori Kohashi! Tenhle talentovaný osmadvacetiletý jezdec se startovním číslem 4, bydlí společně se svou přítelkyní v nejsevernější části ostrova Honšú, ve městě zvaném Aomori.
Jeho koníček je zároveň jeho prací a já jsem velmi vděčná, že si našel chvíli čas, aby se s námi podělil o pár zajímavostí coby jezdec D1GP.

Jako jedna z hlavních věcí, která mě zajímá, je to, jak vlastně takový závod D1GP probíhá? Jaké jsou hlavní technické požadavky a zásadní podmínky pro to, aby se jezdec takového závodu mohl vůbec účastnit?
D1GP je provozován společností Sunpros Co., Ltd.
Aktuální vyhodnocovací metoda D1GP se nazývá DOSS. Jedná se o bodovací systém, který používá elektronická zařízení k měření úhlů, rychlosti, apod.

D1GP vyžaduje dvě licence, licenci D1GP a licenci JAF (japonská licence pro motoristický sport).
Získání licence D1GP není snadné, alespoň z mého pohledu. Získáte ji, až když dosáhnete určitého výsledku v předem stanoveném závodu nižší kategorie.
Druhou alternativou je potom účastnění zkoušky D1GP. Co se týče licence JAF, lze ji získat prostřednictvím speciálních školení.

Jak už jsem jednou zmínila fanouškům, loni jsi se stal šampiónem D1GP a porazil si tak vítěze předchozích dvou ročníků, kterým byl Masashi Yokoi. Jaký to byl pocit?
Úžasný. Jsem neskutečně moc rád, že jsem vyhrál šampionát na Grand Prixu. Snil jsem o tom už od dětství. Jsem opravdu vděčný týmu ORANGE za to, že mě posunuli o level výš.
Masashi Yokoi je velmi silný soupeř a utkání s ním je vždy na hranici limitu.
Samozřejmě nejen on, ale i ostatní řidiči jsou docela dost výkonní.
Kterýkoli battle na každém závodu ukazuje, jak vysoká je úroveň šampionátu D1GP.
Každopádně mám radost, že se mi podařilo v loňském roce pětkrát vyhrát a stal jsem se tak šampiónem D1!

Zúčastnil ses i jiných soutěží v driftování na stejné úrovni?
Ano. Jednalo se o DCGP v Číně.
Konkurence v Číně má značně vysokou úroveň dovedností a většina dílů používaných pro vozy byla vyrobena v zámoří.
Úroveň závodních aut se již příliš neliší od světové špičky. Nicméně se rádi zlepšují ve svých schopnostech a tak i jezdecká úroveň neustále roste, v této chvíli je téměř srovnatelná s úrovní závodů Formula Drift v Americe.

Každý jezdec má svůj vlastní příběh, jak se dostal do světa driftu. Kde jsi začínal ty? A kdo byl tvůj idol?
Co mě přimělo ponořit se do světa driftu? Tak na to nikdy nezapomenu.
Bylo to v létě 2005 na okruhu Ebisu u příležitosti D1GP.
To bylo prvně, co jsem viděl drift.
Úžasný kouř z pneumatik, zvuk, styl, akce …
Byl jsem ze všeho naprosto šokován a zamiloval se. Od té doby byl mým idolem Kumakubo a Yasuyuki Kazama z teamu Orange, kteří jsou stále předními japonskými legendami.

Všichni víme, že drift vznikl na závodech zvaných “touge”, které se odehrávaly na horských silničkách. Nicméně je to i přes zákaz, stále dost rozšířená varianta závodění. Jak tohle vnímáš ty? Zúčastnil ses někdy těchto pouličních závodů?
Nikdy jsem neměl potřebu zúčastnit se něčeho takového.
Ač je původ driftu v japonských touge, stále je to nezákonný čin.
Na druhou stranu, bez této pouliční éry v historii, by to nebyl současný drift.
Přesto je z mého pohledu nejlepší neobtěžovat tímhle ostatní.
Takže doporučuji jezdit na okruhu.

Jak moc myslíš, že se změnila japonská drift scéna z 90. let na tu současnou?
Myslím si, že japonská drift scéna prošla ve srovnání s 90. lety revolučním vývojem.
Velký úhel řízení, vysoký výkon, trakce, pneumatiky.
Vyvinula se ve všem.
V minulosti lidé nikdy nemysleli na to, aby k driftování používali pneumatiky velikosti 285.
V dnešní době se zámořské závodní díly a technologie aktivně přijímají a myslím, že se stále vyvíjejí.

V únoru zasáhlo pobřeží Japonska v provincii Fukušima zemětřesení. Utrpěl tak i závodní okruh Ebisu, kde došlo na masivní sesuvy půdy. Máš nějaké informace, jak probíhá obnova tratě?
Poškození okruhu Ebisu je nepředstavitelné.
Depa pro závodní vozy jsou poškozena, trať je rozdělena a její obnova nebude jednoduchá.
V současné době zaměstnanci denně pracují na odstraňování sutin, zeminy a písku pro renovaci.

Pojďme si teď trochu popovídat o technice. Představíš nám svůj vůz?
· Nissan Silvia S15
· Motor 2JZ HKS 3.4L stroker KIT
· Řídící jednotka motoru – ECU LINK ECU FURY
· Turbo GCG GTX3584RS
· Převodovka – Holinger
· Bezpečnostní rám dle pravidel D1GP
· BODY KIT – URAS TYP – GT
Veškeré úpravy a zhotovení na autě jsem se naučil sám.
Poprvé jsem dostal auto na střední škole a naučil se tak techniku opakovaným ničením a opravami.
Mým posledním učitelem výroby vozidel byl Youtube 🙂

Čím ses řídil při výběru tvého auta? Jezdil bys i s autem, které není japonské?
Bylo to proto, že má většinu dílů dostupných, je lehký a za mě je cool jako model vhodný pro drift.
Co se týče druhé otázky, tak ano. V poslední době mě hodně zajímá BMW!
Jak dlouho ti trvalo, než bylo auto technicky a přijatelně způsobilé k závodění?
Koupil jsem ojeté auto od kámoše a předělal ho od nuly se svými přáteli. Trvalo to zhruba 4 měsíce.
Dělali jsme všechno sami, od bodového svařování přes rolovací klece až po výměnu motoru.
Nejtěžší bylo odstranit interiér, původní lak a připravit samotnou karosérii.

Na jakých pneu jezdíš? Máš nějaké speciální? Kolik jich zhruba spotřebuješ za jeden závod?
Pneumatiky, které v současné době používáme, jsou od čínského výrobce
LING LONG TIRE, s názvem ATLAS FLASH AGT.
Je to velká společnost, která po celém světě vyrábí různé pneu, od sportovních po OE.
Jedná se o pneumatiku, která je určená pouze pro závody a na trhu není běžně dostupná.
V D1 je jejich počet definován pravidly, což znamená, že během soutěže lze použít pouze 8 (na kvalifikaci a tandem).

Na tvých sociálních sítích můžeme vidět, že jsi členem týmu “Team Orange”. Mohl bys nám říct, o jaký tým jde, jak ses k němu vlastně dostal a kdo jsou jeho členové?
Team Orange je tým, který je aktivní po celém světě, stejně jako je drift škola a drift car show.
Můj otec se seznámil s panem Kumakubo z týmu Orange. Díky tomu jsem pravidelně chodil na okruh EBISU, abych se více dozvěděl o driftování.
Tým se skládá z lídra Nobushige Kumakubo, potom z Naoto Suenaga a ze mě 🙂

Japonsko je pro nás samozřejmě na úplně jiné úrovni. Takže předpokládám, že náklady budou značně vysoké. Jakým způsobem tohle všechno platíš? Pomáhá ti tvá rodina? Máš nějaké sponzory?
Tým pokryje téměř všechny náklady, takže mě to stojí jen velmi málo.
Ale samozřejmě existuje i pár osobních sponzorů.. 🙂
Takže si dokážeš závoděním vydělat peníze?
Ano, ale nevydělávám peníze čistě pro sebe, vydělávám i pro náš tým.
Team Orange totiž financuje všechny díly, které jsou potřeba pro můj vůz a také náklady, které se pojí s účastí na závodech.

Jaký vztah k driftování má tvá rodina a kamarádi?
Rodina mě podporuje, protože se můj otec dříve závodů účastnil.
Ale hodně mých přátel se o drift vůbec nezajímá. Myslí si, že je to něco divného.. 😀
Přemýšlel jsi někdy o účasti na jiných závodech, než v Japonsku?
Samozřejmě! Pokud by byla ta možnost, rád bych se zúčastnil i zámořských závodů! Neříkám, že je to snadné, ale chci vědět, jak dobrý jezdec vlastně jsem 🙂

Co děláš ve svém volném čase, když není zrovna sezóna?
Dost často trénuji na simulátoru. Je vážně super mít tu možnost a utkat se s různými závodníky z celého světa.

Otázka na závěr: Jaké tři věci jsou podle tebe na závodech nejdůležitější?
Tým, silná vůle a neochvějná důvěra.

Rádi byste se něco dozvěděli o svém oblíbeném zahraničním jezdci? Napište nám na Instagram či Messenger, s kým byste chtěli rozhovor příště.. 🙂