Zdeněk Majer - Další nadějná hvězda?!

Zdaaar Zdendo, tak jak se dneska máš?

Zdary, no 7 do teď jsem makal. Takže nic moc.

Kde pracuje takovej drifter na začátku kariéry?

Hale normálně dělám střechy na živnost, jsem vyučenej klempíř.

Jak tě napadlo začít driftovat?

Koupil jsem si první BMW e46 323i a dal diferenciál z 316, aby to mělo větší sílu, a občas jsem se sklouznul na mokru, ale tomu bych ani neříkal driftování. Auto se spíš nekontrolovatelně vzmítalo s tím open difem. Potom jsem na bazoši objevil moje nynějsi driftovadlo E36 s motorem M50B25 a auta jsem vyměnil. Měl jsem tedy auto jakože na drift, které mělo však origo řízení, a tak to moc nefungovalo a já to vůbec neuměl. Všechno se muselo dodělat. Už jsem ale neměl nic, čím jezdit po silnici do práce. Auto bylo před sezonou skoro připraveno a já neuměl ani obkroužit sud, což se změnilo pouze dvouma treninkama před prvníma závodama, kde jsem byl vyrovnaným soupeřem a auto více či méně nějak fungovalo 😀

A nakonec jsi skončil na druhém místě v Gymkhaně, jaké z toho máš pocity?

Pocit to je krásnej, všichni co mě zrazovali od toho, abych s tím začal. Všem jsem dokázal, že na to mám a je třeba vychytat nějáké drobnosti na autě i u mě na stylu jízdy a může to bejt v letošní sezoně určitě lepší. Celou loňskou sezonu se jen jezdilo po závodech, ale moc jsem se nevěnoval přípravě a servisu auta kvůli nedostatku času díky rekonstrukci bytu, což vysávalo i značně finance. Letošní sezona však bude jiná a budeme se já i celej team snažit, aby výsledky bylyještě stabilnější a umístit se v tabulce co nejvýš a hlavně odjet všechny závody jak ve streetu, tak i gymkhaně, kde však budu závodit v PRO kategorii

Jaký máš pocit po první sezóně celkově? Myslím atmosféru mezi jezdci, pořadateli a fanoušky…

Všichni jsme jako jedna velká rodina, která spolu sdílí všechny momenty, které k driftingu patří. Všichni si v depu navzájem pomáhame a půjčujeme díly, nářadí a někdy i samotná auta. Překvapilo mě to, jak mezi sebou fungujeme a díky tomu mě ten sport baví o to víc. Pořadatelé, to je kapitola sama o sobě, snaží se nám radit, co změnit, vylepšit, na co si dát pozor a díky tomu nám hodně usnadňují cestu k lepším výsledkům. Fanoušci jsou nedílnou součástí závodů a čím lepší atmosféra, tím lepší výsledek podám na trati. Mám rád jízdu pod tlakem a očekávání. To mě žene kupředu, proto taky na kvalifikacích jezdím většinou jako jeden z posledních jezdců. Moc se mi taky líbí drift taxi, kde můžeme lidem ukázat tento zážitek, jízdu bokem a ten adrenalin co zažíváme v každém tréninkovém kole.

Je třeba něco, co tě minulý rok potěšilo nejvic? Nebo třeba i naštvalo?

Je to asi můj první závod v gymkhaně, kam jsem jel absolutně bez nějákeho očekávání, díky tomu že jsem v autě seděl potřetí v životě. Spíš jsem jel zaplnit startovní pole a zkusit to. Postupem dne při tréninku jsem začal zrychlovat a trať mi nedělala žádný problém, a proto se Aleš Síla rozhodl mě nechat první tamdemovou jízdu s Domínem Koubou a jeho E36 s V8 nalepenou za mým zadním nárazníkem. Bál jsem se uplně strašně, ale to trvalo jen chvilku a battly mě začaly tak moc bavit, že už jsem nechtěl jezdit sám. Později jsem si začal všímat, že jsem ujížděl i jezdcům kategorie PRO. Blížila se nám kvalifikace a já začal cejtit možnost úspěchu, ale měl jsem strach, že to zkazím. To se však nestalo a dojel jsem si třema kvalifikačníma jízdama bez penalizace pro první místo a sám jsem tomu nevěřil. To byl nejslnější moment z minulé sezony

Jaké to je jet první battle? Domino jezdí dobře, musela to byt paráda.

Měl jsem strašnej strach a bál jsem se o auto, ale byl jsem přemotivovanej a chtěl jsem mu ujet.  Hned ve druhé zatáčce jsem najel moc rychle a vyústilo to až v přetočení. Druhý bettle už byl uplně v pořádku, dojetej do konce a tam se zlomilo, že už se o auto nebojím a jezdím agresivně, což je taky můj cíl. Trošku takovej polskej styl, rychlé přehozy atd.

To je super, držím palce, ať battlů zažijes co nejvíce. A dost o tobě, ty máš m50b25, někdy v půlce sezóny jsme se bavili o úpravách, aby to fungovalo lip a všude, jak na tom jsi teď? Pověz nám o autě, úpravách, cílech…

Momentálně auto prochází úpravama, tedy hlavně motorový prostor a došlo i na výměnu motoru za trošku silnější a to m54b30, což znamená že sériovej motor má zhruba 231 koní a 300nm motor ale na rozdíl od m50 má variabilní časování ventilu, neboli vanos a motor díky tomu pojede od spodních otáček, kdyžto m50 jela až od 4500 otáček. Jsem na to sám moc zvědavej. Motor, když vydrží tento rok, tak na sezonu 2019 ho budeme přeplňovat a chtěl bych alespoň 350-400 koní, abych mohl jezdit semi-pro. Jinak vzhled auta zůstane víceméně stejný. Uvidíme, jak dopadne rozjednaný sponzoring a když vše klapne dostane auto jen novej kabát.

Super, sám sis nasmečoval na další otázku.  Co finance a partneři?

Celou sezonu 2017 jsem financoval čistě z vlastních peněz a za pomoci rodiny a hlavně moji přítelkyně, která fotí a dokumentuje jednotlivé závody a stará se o naši fanoušskovskou stránku, kam se snažíme přidávat informace, co a jak. Někdy to bohužel nejde, protože na to není čas. Pro rok 2018 se snažíme sehnat alespoň malou pomoc, jak finanční, tak materiální, jelikož motorsport stojí celkem dost peněz a ani drift není vyjímkou.

Bude i merch?

Snažíme se něco vytvořit, ale není to nic lehkého. Když už chci něco takového dělat, tak chci aby to reprezentovalo náš team a nebyl to obyčejný produkt v tuctu dalších. Nechci, aby byl můj merch zaměřen na mě jako na jezdce, ale spíš globálně propagoval drift k lidem, aby se produkt líbil i člověku, který netuší uplně o co jde. Všechno je momentálně v řešení a dělají se návrhy.

To se mi líbí. Teď mi ještě řekni, kdo je tvůj vzor, nebo koho nejvíce uznáváš v driftu, ať celosvetově anebo v ČR.

Světovej drift moc nesleduju, ale u nás je to jednoznačně Michal Vychodil. Uznávám ho za to, co dokáže s autem, které nemá ani 300 koní a dokáže být silným soupeřem a nebojí se konkurovat i autům který mají kolikrát skoro trojnásobný výkon co jeho e36.

Michal je skvělej jezdec. Chtěl bys někoho pozdravit nebo někomu veřejně poděkovat?

Chtěl bych poděkovat všem, kdo stojí za CDS, protože to co dělají, dělají opravdu dobře. Kamarádům a jezdcům za fajn momenty a rady na závodech a v neposlední řadě chci poděkovat rodině a kamarádům za pomoc a podporu, ale největší díky patří mé přítelkyni, která do mě trošku kope, když se mě zrovna úplně nechce. Bez ní bych nikdy neskončil v tabulce na druhém místě.

Super, já ti moc děkuji za moc příjemný rozhovor a přeju ti hodně štěstí v sezoně 2018!

Driftlife CZ
Drift je naše vášeň a život! Tvoříme obsah pro všechny fanoušky a jezdce, kteří propadli driftu stejně jako my :)